A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Виховання правильної вимови звуків

Батькам: перед початком занять із метою виховання правильної вимови звуків необхідно попередньо звернутися до спеціаліста, вчителя-логопеда,  визначити можливі причини виникнення мовленнєвого недорозвинення:

  • порушення, особливості будови та функціонування мовленнєвих органів, недостатньо розвинута мовленнєва моторика - дитина неспроможна вимовити звук правильно відповідно до артикуляційного укладу;
  • недорозвинення фонематичного слуху – дитина не чує, не відрізняє звучання звуків мовлення, тому вживає неправильний звук, не розрізнює правильну-неправильну вимову слів у власному та чужому мовленні;
  • несформоване уявлення про правильний артикуляційний уклад – дитина просто не розуміє, як вимовити звук правильно;
  • несформоване або неправильно сформоване мовленнєве дихання впливає на правильність вимови та чіткість звучання звука та слова, мовлення дитини в цілому.

Відповідно до цього, вчитель-логопед підбирає індивідуальний комплекс артикуляційних та дихальних вправ.

Виховання правильної вимови звука  це комплекс мовленнєвих навичок, що формуються у певній послідовності, а перехід  до наступного етапу можливий тільки за упевненого досконалого виконання вправ попереднього.

З опорою на матеріал розміщений на сайті, батьки можуть самостійно проводити 15-20 хвилинні заняття з дитиною удома. Та слід пам’ятати: постановку звука бажано проводити під контролем спеціаліста, щоб уникнути формування неправильних мовленнєвих навичок.

 

Підготовчий етап

Засвоєння правильного артикуляційного укладу, артикуляційних та дихальних вправ.

Формування мовленнєвого слуху:

  • розрізнення правильної-неправильної вимови слів (уміння контролювати власне та аналізувати чуже мовлення);
  • визначення наявності-відсутності певного звука у слові (уміння визначати необхідність вимови даного звука у даному слові);
  • визначення місця звука у слові – на початку, в середині чи у кінці слова (уміння визначати, коли саме потрібно вимовити звук, контролювати рухи мовленнєвих органів).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І етап

Постановка звука. Формування правильної вимови окремого звука, правильної вимови звука у складах – словах – чистомовках.

ІІ етап

Формування правильної вимови звука у мовленні: речення – вірш, текст – вільне мовлення.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора