A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Для педагогів та батьків: картки візуальної підтримки процесу навчання

Дата: 27.05.2021 15:47
Кількість переглядів: 1695

Фото без описуКартки візуальної підтримки процесу навчання

 

Картки PECS (Picture Exchange Communication System) - це комунікаційна система обміну зображеннями розроблена в США, як альтернативна методика для дітей і дорослих з РАС, мета якої навчити ініціювати комунікацію.

Система PECS була створена педагогами на основі поведінкових підходів, для впровадження яких не потрібно використовувати недешеві або складні матеріали.

 

Що таке «картки візуальної підтримки процесу навчання»

Це підтримка процесу навчання за допомогою карток із зображеннями. Люди з особливостями розвитку інтелекту, з розладами аутичного спектру, мовленнєвими порушеннями та іншими особливими освітніми потребами легше сприймають зорову інформацію, ніж завдання на слух. Побачивши зображення учні легше запам’ятовують  і розуміють інформацію.

Візуальною підтримкою можуть бути зображення, предмети, жестова мова або текстові підказки. Картки візуальної підтримки процесу навчання роблять навчальний процес зрозумілим і послідовним.

Фото без опису

Для чого призначений набір карток візуальної підтримки?

Великі картинки на білому тлі – 11х11 см – варто закріпити на дошці, щоб висвітити послідовність уроків і дій: спочатку – урок математики, потім перевдягаємося на фізкультуру, потім граємо на перерві. Такі картки допомагають вчителю організувати роботу, а дітям – успішно почати навчання, адаптуватися в школі, розуміти послідовність занять, зосередити увагу.

 

Картки візуальної підтримки допомагають:

  • позначити учням розпорядок дня та черговість занять;
  • показати послідовність виконання: що спочатку, а що потім;
  • допомогти зрозуміти поняття часу і часових проміжків;
  • створити перелік завдань і відмітити, що вже виконано;
  • пояснити наочно дозвіл або заборону, наприклад: «бігати» – «не можна бігати»;
  • спілкуватися з тими дітьми, які не розмовляють або мають порушення мовлення;
  • правила поведінки під час занять і на перерві.

 

Як розпочати роботу з картками?

На початку роботи слід ознайомити всіх дітей з картками візуальної підтримки незалежно від рівня та особливостей психофізичного розвитку. Педагогу варто розпочати роботу з розмови та демонстрації карток, пояснити дітям, для чого вони потрібні, акцентувати увагу дітей на тому, що всі ми різні і сприймаємо інформацію про світ по-різному.

 

Одним  легше зрозуміти та запам’ятати інформацію, завдання або послідовність дій на слух, а іншим через візуалізацію . Кожна дитина у класі може користуватися картками. Вони допомагають спростити процес спілкування, скасовують необхідність кожного разу повторювати ті самі вимоги вголос.

Доцільно ознайомити усіх дітей класу (групи) зі змістом карток. Для цього варто продемонструвати, озвучити та пояснити всі картки, якими планують користуватися педагоги, щоб діти однаково розуміли їх зміст. Однак не варто демонструвати дітям усі картки одразу. Робіть це поступово, використовуючи за один раз лише картки, які стосуються актуальних потреб групи (дитини) на даний момент. Так із часом діти будуть ознайомлені з усіма зображеннями та зможуть самостійно обирати картки  для спілкування з іншими дітьми та педагогами.

Украй важливим є місце розташування послідовно розміщених карток. Подбайте заздалегідь про те, де саме та яким чином вони будуть закріплені. Важливо, щоб кожна дитина мала змогу прикріпити картку та безперешкодно дотягнутися до неї. Також закріплені картки має бути видно усім дітям в класі, з кожного робочого місця. Подбайте про те, щоб особливості сприйняття візуальної інформації дітей з ООП було враховано і вони мали б змогу чітко бачити деталі, зображені на картках. Важливо врахувати особливості дітей з порушеннями функції зору.

Матеріали для скачування

Фото без опису

Рекомендуємо прочитати:

Альтернативні комунікації для особливих дітей

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2702-alternativn-komunkats-dlya-osoblivih-dtey

 

 

ПЕКСИ у нашому закладі

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора