Категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів) із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 493 від 29.04.2022
Додаток 4 |
Категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів)
Загальна характеристика вірогідного прояву |
Ступінь прояву |
Рівень підтримки |
|
Інтелектуальні |
можуть полягати в обмеженні функціонування різного ступеня прояву передумов інтелекту (пам’яті, уваги, мислення, мовлення, вольових процесів, мотивації тощо), власне інтелекту (здатності до узагальнення, абстрагування, міркування; продукування думки, судження; здатності робити висновки тощо), інвентарю інтелекту (набутих знань, умінь, навичок) |
поодинокі незначні труднощі |
1 |
труднощі легкого ступеня прояву |
2 |
||
труднощі помірного ступеня прояву |
3 |
||
труднощі тяжкого ступеня прояву |
4 |
||
труднощі найтяжчого ступеня прояву |
5 |
||
Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) |
можуть полягати в обмеженні життєдіяльності різного ступеня прояву слухової, зорової, опорно-рухової (кістково-м’язової), мовленнєвої функцій (стосуватися відтворення звуко-складової структури слова; розбірливості мовлення; темпу і ритму; мелодико-інтонаційного малюнку; характеристик голосу; розрізнення звуків мовлення на слух; використання словникового запасу і граматики; перебігу читання, письма, комунікації) |
поодинокі незначні труднощі |
1 |
труднощі легкого ступеня |
2 |
||
труднощі помірного ступеня прояву |
3 |
||
труднощі тяжкого ступеня прояву |
4 |
||
труднощі найтяжчого ступеня прояву |
5 |
||
Фізичні |
можуть полягати в обмеженні функціонування різного ступеня прояву органів та кінцівок дитячого організму |
поодинокі незначні труднощі |
1 |
труднощі легкого ступеня прояву |
2 |
||
труднощі помірного ступеня прояву |
3 |
||
труднощі тяжкого ступеня прояву |
4 |
||
труднощі |
5 |
||
Навчальні |
можуть полягати в обмеженні або своєрідності перебігу довільних видів діяльності різного ступеня прояву (писемного виду діяльності, математичних дій тощо) |
поодинокі незначні труднощі |
1 |
труднощі легкого ступеня прояву |
2 |
||
труднощі помірного ступеня прояву |
3 |
||
труднощі тяжкого ступеня прояву |
4 |
||
труднощі найтяжчого ступеня прояву |
5 |
||
Соціоадаптаційні/ (особистісні, середовищні труднощі) соціокультурні (зокрема, взаємодія з представниками осередків окремих культур, отримання інформації засобами жестової мови тощо) |
можуть полягати в наявності бар’єрів на шляху до формування навичок: пристосування до умов соціального середовища; організації адекватної системи відносин із соціальними об’єктами; прояву рольової пластичності поведінки; інтеграції в соціальні групи, засвоєння стабільних соціальних умов, прийняття норм і цінностей нового соціального середовища, форм соціальної взаємодії; проявах наслідків психологічної травми |
поодинокі незначні труднощі |
1 |
труднощі легкого ступеня прояву |
2 |
||
труднощі помірного ступеня прояву |
3 |
||
труднощі тяжкого ступеня прояву |
4 |
||
труднощі найтяжчого ступеня прояву |
5 |
{Додаток 4 в редакції Постанови КМ № 765 від 21.07.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 493 від 29.04.2022}