A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

V Рівень – Знання про послідовність, причину і наслідок дій та подій

Дата: 12.04.2022 13:11
Кількість переглядів: 125

Показники успішного розвитку дітей:

Формування елементарних математичних уявлень

- використовує прийоми практичного порівняння сукупностей предметів:накладання, прикладання, зіставлення  пар;

- бере  предмети  ведучою  рукою  та  розкладує  їх  у  напрямку  зліва  направо;

- здійснює  перетворення  множини (додає  або  зменшує );

- здійснює  групування  предметів  за  1-2  ознаками (колір, розмір, форма);

Кількість

- розрізняє  поняття  «більше, менше, однаково, порівну, пара»;

- порівнює сукупності  однакових  предметів, розташованих  в  рядок  один  під  одним (до  10предметів);

- складає  рівні  за  кількістю  множини ( до  10  об’єктів);

- співвідносить  кількість  1-10  з  кількістю  пальців, паличок  для  рахування;

- розуміє  питання  «скільки?», рахує  в  межах  10;

- знає  правила  рахування  предметів: перекладання, торкання  вказівним  пальцем;

- утворює  наступне  число  шляхом  додавання  одного  предмета  до  групи, попереднього – вилучення  одного  предмета  з  групи;

- утворює  число  шляхом  додавання  або  вилучення  кількох  предметів  із  групи  в  межах  5;

- має  уявлення  про  число  та  цифру  в  межах 10;

- розрізняє  цифри, співвідносить  їх  з  кількістю  предметів;

Величина

 

- розрізняє  поняття «високий–низький», «довгий – короткий», «широкий– вузький»  на  основі  слухового, тактильного  та  зорового  відчуття,  засобом  накладання, прикладання;

- вміє  візуально  визначати  розмір  контрастних  предметів (принеси  великий  м’яч);

- складає  упорядкований  ряд  з  5  предметів  за  ступенем  виразності    якості;

- співвідносить  різнорідні  предмети  за  розміром , довжиною, шириною;

Форма

- розрізняє  плоскінні  геометричні  фігури: коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал; 

- співвідносить  знайомі об’ємні  геометричні  фігури  з  плоскінними;

- знаходить  та  вилучає   зайвий  предмет  на  основі  зорово-рухового  та  тактильного   відчуття,  засобом  накладання, прикладання;

- групує  однакові  за  формою  та  різні  за  розміром, кольором  предмети;

- утворює  знайомі  геометричні  фігури  за  допомогою  трафаретів, за  опорними  крапками  в  процесі  вирізування, малювання, штрихування.

 

Ознайомлення з навколишнім світом

Я  та рідний  край

- знає  своє  прізвище;

- розуміє  поняття  «свій», «чужий», «мій», «моє»;

- ідентифікує  себе  та  навколишніх  за статевими ознаками;

- знає  та  називає  рідну  батьківщину, знає  назву  рідного  міста, має  уявлення  про  свою  домашню  адресу;

Тварини.

Птахи

- знає  особливості  зовнішнього  вигляду  та  поведінки  знайомих  птахів (горобець, ворона, синиця  тощо);

- має  уявлення  про  те, що  деякі  птахи  живуть  у  місті, парках, лісі – «дикі  птахи», а  інші  живуть  біля  оселі  людини  на  пташиному  дворі – «свійські  птахи»;

- співвідносить  між  собою  іграшкових  тварин, птахів  з  їх  зображенням    на  картинках,  та  малюнках  у  дитячих  книжках; 

- має  уявлення  про  будову  тіла  тварин, птахів (голова, шия, тулуб, хвіст, ноги, лапи, крила, дзьоб  та  ін.), засоби  пересування;

- вміє  підбирати  пару  за  принципом «мати – дитинча» (собака – цуценя);

-  класифікує  тварин  на  диких  та  свійських;

Посуд.

Їжа

- класифікує  посуд  за  призначенням  на  столовий, кухонний, чайний;

- знає  та  показує  частини  посуду (кришка, носик, ручка);

- співвідносить  прийняття  їжі  з  відповідним  часом  доби;

Овочі.Фр

 Ягоди

- знає  та  впізнає  ягоди (малина, полуниця, порічка, аґрус  тощо);

- співвідносить  справжні  ягоди  з  їх  зображенням  на  малюнку  або  з  муляжами;

- розуміє  узагальнюючи  поняття: овочі, фрукти, ягоди;

- згруповує  за  узагальнюючим  словом  овочі, фрукти, ягоди;

Одяг.

 Взуття

- знає  та   розрізняє  одяг  та  взуття  відповідно  до  сезону;

- має  уявлення  про  необхідність  догляду  за  одягом  та  взуттям (прання, прасування, чищення);

- має уявлення про не обхід-ть зберігання одягу та взуття у відповідному місті (шафа,полиця  для взуття);

- звертається  до  дорослого  у  випадку  безладу  в  одязі, взутті  та  усуває  його  з  допомогою  дорослого; 

Місто.

 Транспорт

- має  уявлення  про  призначення  будинків (житлові  та  суспільного  призначення – магазин, лікарня, пошта…);

- розуміє  узагальнюючи  поняття: пасажирський  та  вантажний  транспорт;

- згруповує  види  транспорту за  узагальнюючим  словом;

- має  уявлення  про  правила  поведінки  в  суспільних  містах, на  дорозі  та  в  транспорті;

Професії

 - знає  деякі  професії: вчитель,  міліціонер, пожежник, будівельник;

- знає  де  працюють  та  що  роблять  батьки;

 

Пори  року. Свята

- визначає  пори  року  за  2-3  характерними  ознаками;

- визначає  стан погоди під час спостережень: холодно, світить  сонце, дує  вітер, йде дощ…;
- знає  свята (Новий  рік, Різдво, Мамине  свято, день  народження  тощо) та  їх  основні  ознаки (святкове  вбрання, пригощання, подарунки…);

Часові  уявлення

- має  уявлення  о  частинах  доби (ранок, день, ніч)  та  особливостях  діяльності  людей  в  цей  час (ранок – прокидається, вмивається…);

 

Рос-

лини

- знає  та  розрізняє  2-3  види  дерев (береза, дуб, тополя  тощо);

- знає  та  розрізняє  2-3  види  квітів (тюльпан, троянда, волошки…);

Кома-

хи

- знає  та  розрізняє  за  зовнішнім  виглядом  деякі  види  комах (муха, комар, бджола…);

- розуміє  узагальнююче  слово  «комахи».

Формування сенсорного досвіду

 

- визначає   та  усуває  зміни  у  ряді  запропонованих  предметів;

- складає  візерунок, запропонований  педагогом  з  дрібних  геометричних  фігур;

- домальовує   контури  предметів, геометричних  фігур, виконаних  у  вигляді  крапок;

- доповнює  цілісне  зображення  предмета, добираючи  необхідні  частини;

- орієнтується  на  аркуші  паперу, виділяючи  верх, низ, сторони, середину;

- знає та впізнає серед  інших  червоний, жовтий, зелений, синій, білий, чорний   кольори;

- складає  розрізні  картинки, грає  в  настільно–друковані  ігри («Лото», «Доміно» тощо).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора