A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Особливості організації виховання і навчання 6-7-річних дітей

Дата: 13.04.2022 12:06
Кількість переглядів: 189

ПІДГОТОВЧА ГРУПА (6-7-РІЧНІ ДІТИ)

 

«РІДНА ПРИРОДА»

 

Навчально-виховні завдання розвитку:

- сприяти виявленню у дітей позитивних емоцій під час спілкування з рослинами, тваринами;

- пояснювати правила обережного поводження з рослинами і тваринами;

- зацікавлювати іграми з водою, піском;

- вчити розрізняти особливості явищ природи, милуватися ними;

- виховувати відповідальність за життя живих істот, що знаходяться поруч;

- розвивати пізнавальний інтерес до природи рідного краю, природи віддалених регіонів;

- сприяти формуванню елементів екологічного світорозуміння, екологічної культури;

- навчати помічати положення Сонця на небі (висота і яскравість), мати уявлення про нічне небо;

- ознайомлювати з правилами збереження свого здоров’я;

- виховувати дбайливе ставлення до будь-якого прояву життя як найвищої цінності, прагнення до збереження свого здоров’я та здоров’я оточуючих людей.

 

Результати навчально-виховної роботи:

- мають уявлення про основні органи свого організму, їх призначення;

- розуміють вплив природного довкілля на самопочуття й діяльність людини;

- знають правила догляду за органами свого тіла;

- знають правила екологічно-безпечної поведінки під час перебування у лісі, парку, біля водних середовищ;

- мають уявлення про основні об’єкти неживої природи (повітря, вода, ґрунт), їх властивості та значення для живих істот, людей;

- мають знання про сезонні особливості стану об’єктів та явищ неживої природи, причини їх змін;

- знають основні характерні особливості природи рідного краю;

- орієнтуються в рослинному і тваринному світі найближчого природного оточення;

- усвідомлюють необхідність дбайливого ставлення до рослин і тварин;

- виконують за вказівками дорослого посильну роботу по догляду за рослинами і тваринами в куточку природи, за городом і квітником;

- мають елементарні уявлення про компоненти видимого космосу: Сонце, Місяць, зорі.

 

«ЦІКАВА МАТЕМАТИКА»

 

Навчально-виховні завдання розвитку:

- формувати вміння лічити в межах першого десятка;

- навчити складу числа, у межах десяти;

- розширювати уявлення про геометричні фігури;

- розвивати навички користування геометричними формами як еталонами у порівнянні з формами реальних предметів;

- формувати знання про групи геометричних фігур: площинні (коло, квадрат, чотирикутник) і об’ємні (куб, куля, піраміда);

- навчити ділити коло, квадрат на 2, 4 рівні частини;

- навчити визначати рівність і нерівність предметів за масою незалежно від їх зовнішнього вигляду;

- формувати вміння групувати та класифікувати предмети за масою;

- удосконалювати вміння порівнювати предмети за довжиною, шириною, висотою, товщиною;

- формувати вміння класифікувати, упорядковувати та узагальнювати предмети на основі безпосереднього сприйняття двох властивостей;

- забезпечувати вміння орієнтуватися в просторі відносно себе та інших об’єктів;

- навчати диференціювати поняття: зараз, раніше, пізніше;

- ознайомити з символічними зображеннями арифметичних дій (+, –);

- знайомити як орієнтуватися на аркуші паперу, сторінці зошита;

- формувати знання про одиниці часу: в тижні сім днів, у місяці – чотири тижні, у році –  4 пори року;

- формувати знання про дні тижня, вміння послідовно їх називати: який день був учора, який сьогодні, який буде завтра.

Результати навчально-виховної роботи:

- діти виявляють зацікавленість у сприйманні й запам’ятовуванні математичних понять; 

- мають поняття про відношення між числами і цифрами (в межах 10), склад числа з одиниць (у межах 10), мають уявлення про структуру простої арифметичної задачі;

- можуть лічити предмети в межах 10;

- знають знаки плюс (+), мінус (–), дорівнює (=);

- порівнюють предмети за величиною і формою, геометричні фігури між собою;

- порівнюють форми реальних предметів, користуючись геометричними фігурами як еталонами;

- розрізняють подібні геометричні форми у навколишніх предметах;

- уміють ділити коло і квадрат на частини;

- визначають розташування предметів у просторі;

- використовуючи допомогу дорослого, можуть діяти відповідно до запропонованого зразка;

- мають уявлення про умовні мірки вимірювання;

- розрізняють розташування предметів у просторі (зверху, знизу, ліворуч, праворуч, попереду, посередині, тощо).

 

 

«РОЗВИВАЄМО МОВУ ТА МОВЛЕННЯ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • активізовувати словник за допомогою ігор, вправ, слухання  і переказування казок тощо;
  • розвивати уміння користуватися просторовими, часовими поняттями;
  • закріплювати правильну вимову звуків, правильне інтонування звуків, визначення послідовності звуків у словах;
  • закріплювати та удосконалювати граматичні навички, набуті у попередні роки;
  • розвивати навички самоконтролю, виправлення граматичних помилок при зв’язному мовленні;
  • стимулювання до словотворення, до вживання речень із звертаннями, вигуками, прямою мовою. Заохочення до виконання творчих мовних завдань. Розвиток умінь вести зв’язні розповіді на різні теми, брати участь у мовних іграх, складати описи. Вчити вести телефонний діалог.

 

  Результати навчально-виховної роботи:

  • мовлення дітей чітке, виразне; правильна вимова переважної більшості звуків;
  • діти вживають у мовленні узагальнюючі поняття, якими позначають групи рослин і тварин, предметів одягу та взуття, домашнього вжитку тощо;
  • вербально позначають багато вжиткових предметів, пояснюють їхнє призначення;
  • у розмовному мовленні передають свої враження про предмети, речі, ігрові атрибути, вислуховують інші точки зору;
  • у своєму мовленні використовують різні типи речень, частини мови

          мають певний лексичний запас, збагачений епітетами, порівняннями, синонімами, антонімами;

  • називають членів родини, їхні імена, по батькові, прізвища, місце проживання;
  • можуть розповісти про свою родину;
  • добирають слова, що виражають згоду, заперечення, відмову, вміють коректно звернутися по допомогу до незнайомих людей. Формулюють своє прохання чітко і голосно;
  • оперують словами, за допомогою яких позначає людей різного віку, статевої належності, професій;
  • називають своїх товаришів, можуть їх схарактеризувати, виділити чесноти і вади, розповісти про них, помічають помилки у своєму мовленні та в мовленні інших;
  • правильно називають частини свого тіла, деякі внутрішні органи та органи чуттів;
  • передають словами свій фізичний та психічний стан;
  • знають назви основних продуктів харчування, напоїв, гігієнічних засобів, найпоширеніших дитячих захворювань;
  • орієнтуюься у назвах основних емоцій. Розповідають про ситуації, пов’язані з ними;
  • можуть розповісти про себе як представника  певної статі;
  • орієнтуються у назвах основних емоцій, розповідають про ситуації, пов’язані з ними;
  • висловлюють бажання, називають власні чесноти і вади;
  • вживають найпростіші типи речень, частини мови, граматичні категорії;
  • володіють українською мовою, монологічним та діалогічним мовленням;
  • знають слова пояснення, виправдання, пробачення.

 

 

«ДИТИНА І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • розвивати самосвідомість дитини;
  • формувати позитивне ставлення до самої себе та інших людей;
  • виховувати   такі   якості   особистості   як:   чесність,   відповідальність, самостійність, людяність, працелюбність, щирість;
  • виховувати повагу до праці, бережливе ставлення до неї;
  • збагачувати знання про сім'ю, рід;
  • поглиблювати знання про рідний край (місто, село);
  • сприяти розвитку доброзичливих взаємин з однолітками та дорослими; розвивати бажання спілкуватися;
  • розширювати знання і уявлення про дитячий садок, норми та правила поведінки у ньому;
  • розвивати   впевненість   в   собі,   відповідальність,    самостійність, ініціативність;
  • виховувати інтерес до історії свого роду, до своєї батьківщини;
  • формувати повагу до рідного краю, сімейних та народних традицій;
  • розширювати знання про житло, побут, дитячий садок;
  • закріплювати і уточнювати уявлення дітей про види праці дорослих; - формувати позитивне ставлення до різних професій;
  • збагачувати знання про правила дорожнього руху, правила поведінки на вулиці та громадських місцях (парках, скверах та інших місцях);
  • виховувати готовність до навчання у школі.

 

Результати навчально-виховної роботи:

  • діти знають своє повне ім'я, прізвище, вік, домашню адресу;
  • розповідають про склад сім'ї та працю батьків;
  • виявляють повагу до батьків та інших членів родини;
  • знають про сімейні свята і традиції;
  • вміють поводитися з людьми відповідно до їхнього віку, статі та стану;
  • розрізняють емоційні стани дорослих та однолітків;
  • знають столицю України, визначні місця свого рідного міста (села);
  • володіють навичками спілкування;
  • розуміють необхідність виконання дорослими своїх трудових обов'язків, орієнтуються на взаємозв'язки у роботі працівників різних професій на добре знайомих дітям видах праці;
  • допомагають дорослим та одноліткам у виконанні певної роботи;
  • дотримуються правил безпеки життєдіяльності;
  • дотримуються правил поведінки у дитячому садку (ввічливо ставляться до старших та однолітків, використовують основні форми звертання: привітання, прохання, вибачення, подяку).

 

 

«ГРА»

Навчально-виховні завдання:

  • розвивати та збагачувати тематику й зміст ігор;
  • розвивати самостійність;
  • виховувати активність при створенні та реалізації ігрових задумів;

- розвивати вміння погоджувати свої дії з діями партнерів по грі; 

- сприяти розвитку гри як форми організації життя дитячого колективу;

- стежити, щоб діти з більш збереженим інтелектом не пригнічували слабких товаришів, додержувалися правил поведінки в спільній діяльності;

- розвивати вміння спілкуватися один з одним під час гри, виявляти своє ставлення до вчинків однолітків, пояснювати свої дії та вчинки.

 

Результати навчально-виховної роботи:

  • діти можуть самостійно вибрати сюжет гри, домовитися про правила, місце проведення, вибрати необхідні  предмети та іграшки;
  • використовують мовлення для погодження задумів;
  • можуть самостійно спілкуватися з однолітками;
  • використовують в іграх різноманітні матеріали, деталі конструкторів за їх призначенням;
  • уміють передавати відповідними рухами дії людей, за допомогою інтонації – настрій;
  • можуть групувати предмети за їх призначенням, кольором, величиною.

 

 

«КОНСТРУЮВАННЯ»

Навчально-виховні завдання:

  • формувати вміння конструювати за названою темою (знайомою їм), за умовами;
  • розвивати вміння планувати послідовність спорудження, заздалегідь добирати деталі за формою, розміром відповідно до змісту;
  • формувати вміння знаходити способи розв’язання поставленої задачі, пов'язаної з перебудовою конструкції відповідно до заданих умов за словесною інструкцією вихователя. Домагатися від дітей міркувань уголос при розв’язанні конструкторської задачі;
  • розвивати вміння аналізувати схожі об'єкти, виділяти у них частини, визначати їх просторове розташування (за, перед, згори й т.п.), називати деталі, з яких виконані зразки, знаходити схоже й відмінне;
  • розвивати вміння будувати просту конструкцію відповідно до заданих умов (ворота для машин);
  • розвивати вміння точно з'єднувати будівельні деталі, накладаючи їх одна на одну й вибудовуючи в ряд, замикати простір, надаючи йому певної форми;
  • розвивати активне мовлення.

 

Результати навчально-виховної роботи:

  • виявляють інтерес до будівельних ігор;
  • виділяють, розрізняють та правильно називають основні будівельні деталі;
  • за допомогою дорослого аналізують зразок будівлі, планують етапи створення власної споруди;
  • будують за словесною інструкцією та відповідно до заданої умови нескладні споруди (паркан, доріжки, машини, стільці, столи, гаражі, ліжка тощо), застосовують їх у подальшій сюжетнорольовій грі;
  • працюють колективно.

 

 

«ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ»

Навчально-виховні завдання:

  • виховувати естетичне ставлення до предметів та явищ навколишнього середовища; позитивноемоційне ставлення до зображувального образу;
  • розвивати зорове, слухове, дотиковорухове сприймання;
  • розвивати  практичні способи орієнтування; вміння планувати власні практичні дії;
  • розвивати регулюючу, плануючу та супроводжуючу функції мовлення;
  • розвивати відчуття форми, кольору, композиції;
  • виховувати художньотворчі здібності,  вміння поєднувати різні матеріали для досягнення виразності образу;
  • розвивати мовлення шляхом збагачення словникового запасу;
  • розвивати вміння вихованців колективно виконувати завдання;
  • виховувати оцінювальне ставлення до власних та чужих робіт;
  • розвивати інтерес до образотворчого мистецтва, вміння емоційно сприймати репродукції картин, ілюстрації, українське декоративноприкладне мистецтво. Навчати впізнавати образи художніх персонажів на картині, ілюстрації.
  • Орієнтовні твори: С.Шишко «Осінь», «Парк взимку», М.Ткаченко «Весна», О.Новаківський «Натюрморт», Т.Бойчук «Біля яблуні», М.Бурачек «Золота осінь», О.Шовкуненко «Повінь. КончаЗаспа», А.Петрицький «Квіти», Ф. Манайло «Новий хліб», І. Шишкін «Дубовий гай», «Корабельна роща», «Зима», «Ліс» І. Левітан «Березовий гай», «Золота осінь», «Весна. Велика вода», О. Рилов «Зелений гомін», А.Куїнджі «Рання весна», «Місячна ніч над Дніпром», І.Шишкін «Ранок в сосновому бору», В.Васнецов «Іван Царевич на сірому вовкові», П.Кончаловський « Бузок», українське народне декоративно-прикладне мистецтво – рушники, сорочки, гончарні вироби.

 

Результати навчально-виховної роботи:

  • застосовують змішану техніку та різні матеріали в одному малюнку;
  • володіють різними способами ліплення, створюють вироби за мотивами української кераміки;
  • володіють способами симетричного та силуетного вирізування, викладають та наклеюють різні предмети та візерунки;
  • створюють декоративні композиції за мотивами українського народного мистецтва;
  • поєднують способи вирізання, обривання паперу, види зображувальної діяльності для створення виразного образу.

 

 

«ПРАЦЯ»

Навчально-виховні завдання:

  • розвивати уміння ставити мету праці (що дитина повинна зробити, який має бути результат) планувати хід роботи (визначаючи послідовність дій), виконувати завдання згідно інструкції;
  • виховувати у дітей любов до праці, самостійність, позитивне і свідоме ставлення до праці, ініціативність, цілеспрямованість (прагнення досягти кінцевого результату), творчість, готовність виконувати доручення дорослих;
  • сприяти виконанню дітьми засвоєних правил культури поведінки та співробітництва;
  • формувати уміння розподіляти обов’язки, послідовно виконувати завдання, допомагати товаришам, відповідально ставитися до завдання. У своїй трудовій діяльності керуватися суспільними мотивами (значення власної праці для інших);
  • закріплювати і удосконалювати  у дітей трудові навички;
  • формувати уміння діяти колективно, допомагати один одному виконувати завдання.

 

Результати навчально-виховної роботи:

-виявляє емоційно-позитивне ставлення до праці, усвідомлює її суспільне значення, виявляє елементи ініціативи;

-уміє самостійно, послідовно, у певному темпі виконувати дії з самообслуговування (одягатися, роздягатися, складати на місця свої речі та ін.);

-підтримує порядок у груповій кімнаті та інших кімнатах;

-виконує обов’язки чергових у їдальні, куточку природи;

-уміє виготовляти прості вироби з різних матеріалів, правильно користуватися обладнанням;

-виявляє старанність, творчість, охайність;

-уміє взаємодіяти вдвох-втрьох, помічає недоліки роботи свої та однолітків, допомагає їх усувати;

-дотримується правил безпеки праці під контролем дорослого;

-дитина з допомогою дорослого визначає мету праці, послідовність трудових дій.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора