ІV Рівень – Знання про зв’язки між предметами, взаємовідношення
Показники успішного розвитку дітей:
Формування елементарних математичних уявлень |
||
- використовує прийоми практичного порівняння сукупностей предметів: накладання, прикладання, зіставлення пар; - співвідносить з кожним предметом однієї групи тільки один предмет іншої групи; |
||
Кількість |
- розрізняє поняття «більше, менше, однаково, пара»; - порівнює сукупності однаковихпредметів,розташованих в рядок один під одним (від 2до5пр.); - складає рівні за кількістю множини ( від 2 до 5 об’єктів); - співвідносить кількість 1-5 з кількістю пальців; - розуміє питання «скільки?», рахує в межах п’яти; - знає цифри 1-5; - знаходитьта складаєпари добре знайомих предметів за кольором,розміром («Підбери пару»); - знає склад числа 3; - розуміє та виконує інструкції: візьми та поклади стільки ж; |
|
Величина
|
- розрізняє поняття «великий – малий», «довгий – короткий», «однакові – різні»; - узагальнює предмети за ознакою розміру та довжини; - складає упорядкований ряд з 3 предметів за ступенем виразності якості (від великого –до малого, від довгого – до короткого); - співвідносить різнорідні предмети за розміром та довжиною; |
|
Форма |
- розрізняє шар, куб та трикутну призму (дах); - співвідносить об’ємні геометричні фігури з плоскінними: шар – коло, куб – квадрат, трикутна призма – трикутник; -виконує співвідношення за допомогою методу проб, примірювання, зорового співвідношення; - групує однакові за розміром, кольором предмети різної геометричної форми; |
|
Формування сенсорного досвіду |
||
- знаходить на дотик предмет за описом якостей (знайди м’який, маленький, пухнастий; знайди твердий, холодний…); - знаходить контур предмета з 2-3 запропонованих контурів; - розрізняє за допомогою тактильних відчуттів температурні властивості предметів (холодний, теплий, гарячий); - диференціює на дотик (не дивлячись, гра «Чарівна торбинка») п’ять предметів, контрастних за формою або розміром; - виконує за наслідуванням дорослому різні імітаційні вправи (плаває у морі; кидає уявлені сніжки…); - запам’ятовує 2-3 предмета, іграшки, геометричних фігури та викладає їх у запропонованій послідовності; - знає та впізнає серед інших основні кольори; - виконує трьох складне прохання; - розуміє поняття «вчора» і «завтра». |
||
Ознайомлення з навколишнім світом |
||
Я та інші |
- розуміє поняття «свій», «чужий»; - впізнає та показує на фотографіях членів своєї родини, знає імена членів родини; - ідентифікує себе за статевою ознакою; |
|
Частини тіла. Засоби гігієни |
- знає частини тіла: голова, руки, пальці, ноги, тулуб, шия, живіт, спина; - знає частини обличчя: очі, ніс, рот, вуха, щоки, язик, зуби, губи, волосся; - показує частини тіла,обличчя на собі (перед дзеркалом),ляльці,малюнку, близьких дорослих; - самостійно використовує за призначенням засоби гігієни; |
|
Тварини. Птахи |
- знає особливості зовнішнього вигляду та поведінки знайомих тварин; - має уявлення про те, що деякі тварини живуть у лісі – «дикі тварини», а інші живуть біля оселі людини – «свійські тварини»; - імітує голоси та рухи знайомих тварин; - співвідносить між собою іграшкових тварин з їх зображенням на картинках, та малюнках у дитячих книжках; |
|
Посуд. Їжа |
- розрізняє між собою посуд з якого їдять або готують їжу; - співвідносить предмети посуду (кількість знайомого посуду розширюється) з ляльковим посудом або з його зображенням; |
|
Овочі. Город |
- знає та впізнає овочі (картопля, огірок, помідор, морква, цибуля, капуста); - знає, що овочі ростуть на городі ( на землі); - співвідносить справжні овочі з їх зображенням на малюнку або з муляжами; |
|
Фрукти. Сад |
- знає та впізнає фрукти (яблуко, банан, лимон, апельсин, груша, абрикос, слива); - знає, що фрукти ростуть в саду на дереві; - співвідносить справжні фрукти з їх зображенням на малюнку або з муляжами; |
|
Одяг. Взуття |
- знає та розрізняє одяг та взуття для приміщення та вулиці; - співвідносить одяг з певною частиною тіла; - співвідносить знайомий одяг (взуття) з його зображенням на малюнку та ляльковим одягом (взуттям); - розрізняє одяг для хлопчиків та дівчат; |
|
Меблі. Побутові прилади |
- знає та впізнає меблі (стілець, стіл, ліжко, шафа, диван, крісло, полиця) та побутові прилади (пилосос, холодильник, телевізор, телефон, магнітофон, пральна машина, праска); - використовує знайомі меблі за призначенням; - співвідносить знайомі меблі (побутові прилади) з іграшковими та їх зображеннями на малюнку; |
|
Вулиця. Транспорт |
- знає, що вулиця – це багато будинків, ходять люди, їдуть машини; - знає деякі види транспорту: машина, автобус, поїзд, літак; - звуконаслідує транспорту: поїзд – ту-ту-ту; машина – бі-бі-бі…
|
|
Труд людей |
- знає деякі професії: лікар, повар, продавець, шофер; - знаходить зображення трьох різних професій; |
|
Пори року. Свята |
- називає та (або) визначає за малюнком основні ознаки заданої пори року: зима – сніг, холодно…; - визначає за допомогою дорослого стан погоди під час спостережень: холодно, світить сонце, дує вітер, йде дощ…; - розумієпоняття«свято»,та його основні ознаки(святкове вбрання, пригощання, подарунки…); |
Росли -ни |
- знає та розрізняє справжні дерево, квітку, кущ, трава та співвідносить з їх зображенням.
|