1.03.2021 року на базі Краснокутського ІРЦ було проведено презентаційний меседж «Оцінка здібностей, потенціалу дитини, набутих знань і навичок, що є основою для створення індивідуальної програми розвитку дитини».
Інклюзивне навчання є одним із основних напрямів реформування системи освіти в багатьох країнах світу, мета якого – реалізація права на освіту осіб з особливими освітніми потребами без дискримінації. Визнання інклюзії як ключової передумови для забезпечення права на освіту активізувалось впродовж останніх років і закріплене в Конвенції про права осіб з інвалідністю – першому обов’язковому для всіх держав до виконання документі, що містить концепцію інклюзивної освіти.
Аналіз існуючих методик оцінювання психолого-педагогічного розвитку дитини засвідчує доцільність використання не окремих методик, які оцінюють певні аспекти психічного процесу дитини (пам’ять, уява, увага, мислення тощо), а цілісної комплексної системи оцінювання. Тому перспективними є використання методик в ІРЦ для комплексної оцінки різних сфер розвитку дитини від 2 до 18 років, серед яких методики WISC-IV, LEITER-3, CONNERS-3, PEP-3, CASD. Зазначені методики дозволяють знаходити об’єктивні фактори розвитку дитини, які впливають на її успішність у навчанні, зокрема:
• визначити сильні та слабкі сторони у розвитку дитини, спрямувати освітній процес таким чином, щоб кожна дитина змогла максимально реалізувати свої здібності;
• забезпечувати наступність у розвитку при зміні різних рівнів закладів освіти;
• будувати стратегію підготовки дитини до вступу до вищих закладів освіти;
• досягти взаєморозуміння між закладами освіти, батьками та дітьми тощо;
• результати оцінювання є основою для створення індивідуальної програми розвитку дитини та розроблення програмно-навчальних матеріалів для дітей з особливими освітніми потребами.
Враховуючи нагальність потреби, 1.03.2021 року на базі Краснокутського ІРЦ практичним психологом ІРЦ Маслій Людмилою Василівною проведено презентаційний меседж «Оцінка здібностей, потенціалу дитини, набутих знань і навичок, що є основою для створення індивідуальної програми розвитку дитини». Практичним психологам району були висвітлені міжнародні діагностичні методики WISC-IV, LEITER-3, CONNERS-3, PEP-3, CASD, а також ознайомлено з міжнародною класифікацією ( МКХ) та міжнародною класифікацією функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ).
У заході взяли участь практичні психологи ЗДО та ЗОШ. У матеріалах меседжу практичні психологи району отримали інформацію про діагностичний інструментарій, яким користуються в Краснокутському ІРЦ для комплексної оцінки дітей, що мають особливі освітні потреби. У свою чергу практичні психологи району поділились власним досвідом використання існуючих діагностиних методик та їх результативністю в психологічному супроводі дітей з ООП.