A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Особливості організації виховання і навчання 5-річних дітей

Дата: 13.04.2022 11:29
Кількість переглядів: 163

СТАРША ГРУПА (5-РІЧНІ ДІТИ)

 

«РІДНА ПРИРОДА»

 

Навчально-виховні завдання:

- сприяти розвитку позитивного емоційного ставлення до всіх об’єктів і явищ природи;

- розвивати сприйняття красоти природних явищ в різні пори року;

- допомагати дітям розрізняти властивості об’єктів і явищ природи (форма, забарвлення, запахи, звуки), відчувати задоволення від їх сприймання;

- усвідомлювати необхідність додержуватись правил бережного поводження з рослинами і тваринами;

- виховувати відповідальність за життя живих істот, що знаходяться поруч;

- виховувати співпереживання до чужого болю, почуття доброти, ніжності;

- спонукати до розуміння та прагнення бути здоровим;

Результати навчально-виховної роботи:

- діти зацікавлено спостерігають за природою, виявляють бажання здобувати інформацію про неї;

- на основі набутих знань установлюють прості причинні залежності між неживою та живою природою;

- розрізняють об’єкти живої та неживої природи, розуміють потребу живих істот у їжі, воді, повітрі;

- мають знання про сезонні особливості стану об’єктів та явищ неживої природи, причини їх змін;

- знають основні особливості зовнішньої будови тварин найближчого оточення;

- мають елементарні навички догляду за рослинами і тваринами та уявлення про необхідність дбайливого ставлення до живих істот;

- знають основні органи свого тіла, доступні для безпосереднього сприймання, та їх функції;

- мають уявлення про правила догляду за тілом, правила безпечної поведінки в природі;

- за вказівками дорослих виконують посильну роботу по догляду за рослинами і тваринами в куточку природи, за городом та квітником.

 

«ЦІКАВА МАТЕМАТИКА»

 

Навчально-виховні завдання:

- формувати вміння визначати колір, форму, розмір предметів;

- зміцнювати вміння використовувати способи порівняння (прикладання, накладання для порівняння предметів за розміром);

- сприяти розвитку просторових уявлень;

- розширювати знання про поняття великий-маленький, високий-низький, довгий-короткий, товщий-тонший, багато-мало, стільки ж, більше, менше;

- допомагати дітям знаходити у предметах довкілля схоже і відмінне;

- усвідомлювати різні властивості деяких предметів;

- розпізнавати геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник);

- спостерігати за діями дорослого та навчати повторювати їх.

Результати навчально-виховної роботи:

- діти розрізняють і називають цифри 1 – 5;

- діти визначають колір, форму, розмір предметів;

- використовують способи прикладання, накладання для порівняння предметів за розміром;

- називають розташування предметів у просторі;

- порівнюють групи предметів за кількістю (прикладання, накладання);

- розпізнають геометричні фігури (куля, куб, трикутник, чотирикутник);

- орієнтуються у поняттях: «великий-маленький», «високий-низький», «довгий-короткий», «багато-мало», «стільки ж», «більше», «менше»;

- розв’язують прості завдання, що передбачають: порівняння предметів за розміром, кольором, формою; зрівнювання груп предметів способами прикладання і накладання; порівняння груп предметів на основі практичних дій з ними;

- знаходять у предметах довкілля схоже і відмінне;

- мають знання про форми предметів, називають їх суттєві ознаки;

- порівнюють предмети та їх сукупності;

- класифікують предмети за певними ознаками (за допомогою дорослого);

- можуть визначити який з предметів найвищий, найдовший тощо;

- за даною ознакою (колір, форма) групують предмети.

 

«РОЗВИВАЄМО МОВУ ТА МОВЛЕННЯ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • розширювати  словник;
  • удосконалювати дикцію, розвивати  голосовий апарат, фонематичне сприймання, інтонаційну виразність мовлення;
  • удосконалювати уміння здійснювати звуковий аналіз, розрізняти слова за  їхнім звуковим складом;
  • розвивати мовномисленнєву діяльність шляхом відгадування загадок, швидкомовок, переказу прослуханої казки, програвання ситуації за її змістом.

Результати навчально-виховної роботи:

  • мовлення дітей чітке, виразне, правильна вимова переважної більшості звуків;
  • діти вживають у мовленні узагальнюючі поняття, якими позначають групи рослин і тварин, предмети одягу та взуття, домашнього вжитку тощо;
  • називають ряд вжиткових предметів, пояснює їхнє призначення;
  • у розмовному мовленні діляться враженнями про предмети довкілля;
  • у власному мовленні користуються простими реченнями, мають певний лексичний запас, збагачений епітетами, порівняннями, синонімами, антонімами;
  • можуть розповісти про свою родину, називає членів родини за іменами;
  • вживають слова, що виражають згоду, заперечення, відмову. Вміють коректно звернутися до незнайомих людей;
  • називють своїх товаришів, розповідають про них, виділяючи  їхні чесноти, вади;
  • називають частини свого тіла, деякі внутрішні органи та органи чуттів;
  • передають словами свій фізичний та психічний стан;
  • знають назви основних продуктів харчування, напоїв гігієнічних засобів, найпоширеніших захворювань;
  • орієнтуються у назвах основних емоцій. Розповідаєють про ситуації, пов’язані з ними;
  • висловлюють бажання, називають власні чесноти і вади;
  • здатні контролювати правильність власної вимови звуків, складів і слів,  а також вимови дітей;
  • визначають кількість звуків у односкладових та двоскладових словах;
  • володіють умінням будувати найпростіші питальні речення;
  • з допомогою вихователя аналізують предмети за визначеною схемою;
  • виявляєютьбажання вступати у рольову гру, визначає свою роль у грі;
  • спроможні запам’ятати й відтворити невеличкі поетичні твори;
  • розуміють поняття «загадка»; беруть участь у відгадуванні загадок.

 

 

«ДИТИНА І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • продовжувати формувати свідоме ставлення до обов’язків у сім’ї;
  • формувати уявлення про моральні норми відносин між людьми;
  • виховувати інтерес до явищ суспільного життя;
  • виховувати ініціативність у встановленні товариських стосунків з однолітками.
  • розширювати знання про рідне місто;
  • збагачувати досвід дітей знаннями про взаємини людей.

Результати навчально-виховної роботи:

  • діти розуміють поняття сім’я, знають про стосунки у сім’ї, взаємини між різними поколіннями в сім’ї;
  • знають назву рідного міста, визначні місця;
  • виявляють гуманні почуття (чуйність, чесність, справедливість);
  • дотримуються моральних норм у відносинах з однолітками та дорослими (доброзичливості, чесності, турботливості);
  • розуміють значення праці людей різних професій, прагнуть виконувати доручення, відтворюють трудові дії в іграх.

 

 

«ГРА»

 

Навчально-виховні завдання:

  • розвивати у дітей інтерес до різних ігор та вміння гратися в них;
  • розвивати вміння використовувати уявлення про навколишній світ для створення сюжетів ігор;
  • формувати спільну діяльність у невеликих групках (по дві – три дитини), розвивати дружні партнерські стосункі у грі;
  • розвивати вміння використовувати іграшки та предмети відповідно до задуму;
  • формувати вміння узгоджувати рольові дії з діями ровесників;
  • розвивати мислення, зв’язне мовлення, збільшувати словниковий запас;
  • розвивати вміння бережно поводитися з іграшками.

Результати навчально-виховної роботи:

  • створюють ігрові образи, наслідуючи дії дорослих або через рольове спілкування. Володіють елементарними навичками жестів;
  • за допомогою дорослого можуть вибрати сюжет гри, розподілити ролі, дібрати  необхідні для цього іграшки, домовитися про правила та місце гри.У спілкуванні з учасниками гри виявляють увагу, співчуття, допомогу іншим;
  • створюють споруди для ігор, користуються ними у грі;
  • уміють відбирати один або кілька предметів за кольором, величиною, формою. Розпізнають геометричні фігури.

 

«КОНСТРУЮВАННЯ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • розвивати інтерес до конструктивної діяльності й потреби брати участь у ній;
  • розвивати вміння впізнавати предмет у конструкціях, створених із використовуваного будівельного набору;
  • розвивати вміння обігравати створені споруди й використовувати знайомі споруди у будівельних, сюжетнорольвих іграх;
  • розвивати вміння сприймати просторові властивості об'єктів, порівнювати їх за розміром (вживаючи при цьому слова великий – маленький, більше – менше, довгий – короткий, довше – коротше, високий – низький, вище – нижче), за розташуванням (вживаючи при цьому слова внизу – вгорі, поряд, біля, близько – далеко, далі – ближче);
  • формувати вміння використовувати нові конструктивні матеріали для конструювання знайомих об'єктів (пластмасовий конструктор з невеликими за розміром деталями, залізний конструктор);
  • формувати вміння виконувати споруди за зразком чи словесною інструкцією, за допомогою дорослого визначати послідовність виконання;
  • формувати вміння виконувати конструктивні дії у колективній діяльності, спільно виконувати будування, налагоджувати стосунки партнерства у процесі створення конструкцій, а також у процесі подальшої гри, навчати домовлятися й координувати спільні зусилля;
  • розвивати  словесну регуляцію у процесі конструювання, звертаючи особливу увагу на формування вміння  планувати наступні дії  (послідовність, матеріали, обов'язки при спільному спорудженні та давати словесні звіти про виконану роботу);
  • розвивати вміння самостійно виділяти та називати частини конструкції й пояснювати, з чого вони зроблені;
  • розвивати вміння порівнювати побудовану конструкцію із зразком;
  • розвивати дрібну моторику; розвивати координацію рухів обох рук, зороворухову координацію;
  • розвивати вміння доводити роботу до кінця;
  • розвивати вміння радіти успіху;
  • формувати вміння надавати допомогу іншим дітям у процесі виконання колективних робіт.

Результати навчально-виховної роботи:

  • діти виявляють бажання будувати різні споруди;
  • правильно називають основні будівельні деталі, споруджують нескладні будівлі за словесною інструкцією;
  • володіють прийомами накладання,прикладання;
  • розрізняють колір, форму, величину, встановлюють просторове розміщення деталей;
  • уміють практично застосувати виготовлені споруди;
  • будують і граються разом, обіграють у поєднаних певним сюжетом іграх власноруч побудовані будівлі, поважають працю однолітків, діляться з ними матеріалом, допомагають одне одному;
  • правильно розрізняють і називають просторові ознаки споруд.

 

«ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • виховувати позитивноемоційне ставлення до різних видів образотворчого мистецтва;
  • розвивати зорове, слухове, дотиковорухове сприймання. Розвивати сприймання просторових та якісних властивостей предметів;
  • розвивати фіксуючу та супроводжуючу функції мовлення. Формувати плануючу функцію мовлення;
  • формувати вміння орієнтуватися в способах виконання практичних дій, вміння доводити виконання до кінця;
  • поширювати активний словник вихованців;
  • формувати способи художньообразного відображення предметів, явищ, використовуючи колір, форму, композицію;
  • розвивати  технічні навички образотворчої діяльності;
  • формувати вміння вихованців колективно виконувати завдання;
  • виховувати оцінювальне ставлення до власних та чужих робіт;
  • формувати інтерес до образотворчого мистецтва, вміння емоційно сприймати репродукції картин, ілюстрації, українське декоративноприкладне мистецтво. Навчати впізнавати образи художніх персонажів на картині, ілюстрації.

Орієнтовні твори: С.Шишко «Осінь», «Парк взимку», М.Ткаченко «Весна», О.Новаківський «Натюрморт», Т.Бойчук «Біля яблуні», М.Бурачек «Золота осінь», О.Шовкуненко «Повінь. Конча-Заспа», А.Петрицький «Квіти», Ф. Манайло «Новий хліб», І. Шишкін «Дубовий гай», «Корабельна роща», І. Левітан «Березовий гай», «Золота осінь», О. Рилов «Зелений гомін», українське народне декоративно-прикладне мистецтво – рушники, сорочки, гончарні вироби.

Результати навчально-виховної роботи:

  • володіють технікою роботи олівцем, аквареллю, пальцем;
  • компонують малюнок на аркуші;
  • малюють з натури після попереднього обстеження предмета, за мотивами літературних творів,  оточуючого середовища;
  • володіють різними способами ліплення, виготовляють знайомі предмети;
  • створюють декоративні аплікації на геометричних та предметних формах;
  • з інтересом прилучаються до колективної роботи.

 

«ПРАЦЯ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • закріплювати та удосконалювати засвоєні навички самообслуговування;
  • формувати уміння ставити мету праці;
  • виховувати самостійність і послідовність виконання трудових дій;
  • виховувати позитивне ставлення до праці; бажання співробітничати з однолітками; бережливе ставлення до предметів.

 

Результати навчально-виховної роботи:

  • з допомогою дорослого визначає мету праці;
  • намагається самостійно виконувати дії, пов’язані із самообслуговуванням, досягає позитивних результатів;
  • виконує доручення з господарськопобутової праці: допомагає дорослим доглядати за тваринами, рослинами у куточку природи; допомагає прибирати на майданчику;
  • починає взаємодіяти вдвохвтрьох, намагається допомагати своїм одноліткам;
  • виявляє емоційнопозитивне ставлення до праці.

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора