A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Особливості організації виховання і навчання 4-річних дітей

Дата: 13.04.2022 11:20
Кількість переглядів: 162

СЕРЕДНЯ ГРУПА  (4-РІЧНІ ДІТИ )

Завдання та результати за освітніми лініями

РІДНА ПРИРОДА

 

Навчально-виховні завдання:

- розширювати уявлення про об’єкти природи;

- розвивати уявлення про явища природи, заохочувати називати їх;

- розширювати уявлення про рослини, тварини, знаходити їх на малюнках, картинках;

- формувати у дітей дбайливе ставлення до природи.

Результати навчально-виховної роботи:

- діти знають, що тварини і рослини – це жива природа, а вода, ґрунт, каміння – нежива;

- мають уявлення про основні явища природи;

- можуть назвати особливості зовнішньої будови тіла тварин найближчого оточення;

- мають уявлення про необхідність дбайливого ставлення до живих істот;

- мають уявлення про будову та доступні, для безпосереднього сприймання, функції органів свого тіла, правила безпечної поведінки.

 

«ЦІКАВА МАТЕМАТИКА»

 

Навчально-виховні завдання:

- формувати вміння у дітей складати групи предметів: один предмет це – один; один, ще один і ще один – багато;

- ознайомлювати з поняттями «один», «багато», «мало», «порівну»;

- формувати вміння порівнювати предмети методом накладання;

- створювати умови для порівняння предметів за довжиною, шириною, висотою (довгий, короткий, однакові за довжиною) і за формою (круглий, квадратний);

- вправляти дітей обстежувати предмети зором, дотиком;

-  формувати вміння користуватися прийомами прикладання;

- заохочувати виділяти й називати геометричні фігури (коло, квадрат);

- формувати вміння розрізняти основні напрями відносно себе (вперед, назад, угору, вниз, у сторони), розрізняти праву і ліву руку;

- ознайомлювати дітей з частинами доби (ранок, день, вечір, ніч).

Результати навчально-виховної роботи:

- діти вирізняють один предмет із сукупності, називають словом «один», складають групу з окремих предметів, позначають її словом «багато»;

- мають уявлення про способи порівняння предметів: накладання і прикладання;

- порівнюють дві групи предметів, називають словом «багато», «мало»;

- розрізняють і порівнюють предмети за величиною і формою;

- розуміють слова і вислови, що означають орієнтування в просторі (попереду-позаду, вгорі-внизу) і в часі (ранок, день, вечір, ніч);

- виконують дії з іграшками і геометричними фігурами.

«РОЗВИВАЄМО МОВУ ТА МОВЛЕННЯ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • розширювати словник;
  • розвивати уміння спілкуватися, вести розмову у колі дітей;
  • Вживати у мовленні  зменшувальнопестливі слова;
  • Оволодівати формами звернення до дорослих;
  • розвивати слухове сприймання та фонематичний слух, правильну вимову звуків, дотримання правильної артикуляції звука окремо та в складах;
  • залучати до сюжетної гри, до вирішення проблемних ситуацій та їх коментування;
  • розвивати уміння слухати казки та коротко відтворювати їхній зміст, розігрувати інсценівки.
  • Результати освітньої роботи:
  • діти оволодівають словником за темами «Дитячий садок», «Сім’я», «Ігри та  іграшки», «Побутові предмети», «Меблі», «Одяг та взуття». «Тварини», «Пори року», «Транспорт», «Свята», «Овочі», «Фрукти», «Посуд»;
  • володіють реченнями із 3-4 слів, у яких вживають дієслова у теперішньому, минулому часах, прикметниками конкретного значення, прийменниками і кількома прислівниками;
  • володіють простими формами вітання, прощання, вертання;
  • вільно вступають у контакт з вихователем та дітьми;
  • вміють уважно, зосереджено слухати казку, оповідання із уст вихователя. Кількома короткими фразами відтворюють зміст прослуханого. Коротко відповідають на прості запитання;
  • знають імена своїх батьків, дідусів, бабусь, їхні професії;
  • намагаються розрізняти правильність вимови звуків у себе та у дітей;
  • заучують тексти коротких віршів, пісеньок;
  • володіють назвами основних кольорів;
  • з допомогою вихователя вживають у власному мовленні нові слова;
  • уміють орієнтуватися у змісті сюжетного малюнка та серії малюнків. Коротко передають їхній зміст;
  • називають предмети, що знаходяться у  їхньому оточенні, розповідають, для чого вони потрібні, що з ними можна робити і чого робити не слід;
  • дають найпростіші пояснення про схожість і відмінність між предметами.

 

«ДИТИНА І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • розширювати знання дітей про себе, стосунки у сім’ї, рідну домівку;
  • поглиблювати знання про побутові предмети, одяг, меблі, продукти, транспорт;
  • заохочувати дітей до виявлення поваги до дорослих, виконання їхніх прохань;
  • виховувати почуття симпатії до ровесників та інтерес до їхніх вчинків;
  • розвивати товариські взаємини між дітьми, уміння спільно гратися і діяти;
  • розширювати уявлення про значення праці дорослих;
  • закріплювати навички організованої поведінки в дитячому садку, вдома, на вулиці.

Результати навчально-виховної роботи:

  • діти знають своє ім’я, прізвище, вік, стать; ім’я, прізвище своїх батьків і близьких родичів;
  • розуміють значення родинних стосунків;
  • виявляють інтерес до підтримання порядку;
  • уміють ввічливо спілкуватися з рідними та іншими дорослими;
  • знають прості правила поведінки на вулиці, в громадських місцях;
  • виявляють цікавість до трудової діяльності дорослих, відтворюють її у своїй діяльності.

 

«ГРА»

 

Навчально-виховні завдання:

  • розвивати  інтерес до навколишнього оточення,  до властивостей предметів, природних матеріалів, з якими вони грають, спонукати називати, порівнювати, розрізняти предмети та іграшки;
  • розвивати під час ігор активне мовлення, збагачувати словниковий запас дитини;
  • формувати вміння гратися поруч, розвивати нетривалі форми ігрової взаємодії;
  • формувати елементарні правила поведінки під час гри.

Результати навчально-виховної роботи:

  • діти орієнтуються в оточуючих предметах та іграшках, знають їх призначення, назву, використовують у грі;
  • відтворюють знайомі ігрові дії, супроводжують їх мовленням;
  • добирають за допомогою дорослого іграшки для здійснення знайомих ігрових дій побутового характеру;

збирають пірамідку у послідовному збільшенні та зменшенні кілець, можуть зібрати іграшку, що складається з 2-ох – 3-ох частин за зразком; будують невеличкі споруди із природного матеріалу; після закінчення гри прибирають іграшки на свої місця. 

 

«КОНСТРУЮВАННЯ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • розвивати  потребу в конструктивній діяльності, інтерес до будівельних ігор;
  • формувати вміння аналізувати зразки перед конструюванням за допомогою дорослого;
  • розвивати вміння сприймати й відтворювати колір, форму, розмір і просторові відношення, відтворювати за наслідуванням дій вихователя чи зразком;
  • формувати вміння порівнювати конструкцію зі зразком для оцінки виконання;
  • навчати адекватно реагувати на руйнування конструкцій, викликати прагнення відновлювати їх для продовження гри, розвивати ігрову спрямованість дитячого конструювання;
  • розвивати вміння доводити роботу до завершення;
  • розвивати координацію обох рук, зороворухову координацію;
  • навчати радіти успіху;
  • розвивати активний та пасивний словник.

Результати навчально-виховної роботи:

  • діти виявляють інтерес до конструювання;
  • правильно користуються будівельним матеріалом, враховують колір, величину, форму, просторове розміщення;
  • розуміють і правильно вживають такі слова, як великий – маленький, довгий – короткий, високий – низький, широкий – вузький;
  • за зразком створюють з будівельного матеріалу знайомі споруди;
  • використовують свої споруди у сюжетновідображувальних іграх.
  •  

«ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • розвивати інтерес і бажання малювати, ліпити, робити аплікації;
  • формувати наочнодійове мислення;
  • формувати просторове уявлення, просторову орієнтацію;
  • розвивати зорове, слухове, дотиковорухове сприймання, спостережливість та естетичні почуття при ознайомленні з навколишнім середовищем, в процесі образотворчої діяльності;
  • формувати вміння давати словесний звіт про послідовність виконання практичних дій;
  • збагачувати словниковий запас;
  • формувати вміння зображувати знайомі предмети та явища, використовуючи різноманітні зображувальні засоби (колір, лінію, форму); домагатися приблизної подібності зображення предмета;
  • розрізняти і правильно називати фігури (круг, квадрат); кольори (червоний, синій, зелений, жовтий, коричневий, чорний, білий);
  • формувати вміння правильно тримати у руці пензлик, вільно без зайвого натискання проводити їм по паперу; охайно набирати фарбу на пензлик, зайву віджимати об край посуду. Везти пензликом тільки за ворсом, промивати пензлик та осушувати серветкою;
  • формувати вміння користуватися клеєм, набирати його на пензлик, намазувати папір клеєм на клейонці; намазану форму щільно притискувати серветкою;
  • розвивати вміння охайно користуватися солоним тістом (глиною),  ліпити на дощечці, не бруднити стіл, одяг;
  • після закінчення заняття разом з вихователем прибирати своє робоче місце.

Результати навчально-виховної роботи:

  • вихованці зображують прості за будовою та формою знайомі предмети, використовуючи колір, лінію, пляму за зразком;
  • малюють елементи українського візерунку на вирізаних з паперу геометричних формах та предметах побуту за зразком;
  • орієнтуються на аркуші;
  • розривають шматочки солоного тіста (глини), обробляють їх долонями, надають циліндричної, круглої, овальної форми за зразком;
  • ліплять предмети, які складаються з 2 – 3 частин, з’єднують частини у ціле за зразком;  
  • викладають та наклеюють зображення предметів з 2 – 3 готових частин за зразком;
  • викладають та наклеюють геометричні та рослинні елементи на смужці, квадраті, крузі за зразком.

 

«ПРАЦЯ»

 

Навчально-виховні завдання:

  • формувати навички самообслуговування (знімати, одягати одяг і взуття, складати їх на місце);
  • виховувати бажання самостійно виконувати трудові дії;
  • формувати уміння виконувати трудові доручення, пов’язані із господарськопобутовою працею;
  • виховувати позитивне ставлення до праці; бажання допомогти дорослим та одноліткам.

Результати навчально-виховної роботи:

  • дитина виявляє інтерес та позитивне ставлення до праці;
  • намагається (під контролем дорослого) у певній послідовності одягатися, роздягатися і складати свої речі на місця;
  • виконує прості доручення з господарськопобутової праці;

за нагадуванням дорослого допомагає своїм одноліткам.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора