A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Корекційні ігри та програми спрямовані на сенсорно-моторний розвиток дітей з особливими освітніми потребами

Дата: 15.05.2020 17:02
Кількість переглядів: 4592

Корекційні ігри та програми

спрямовані на сенсорно-моторний

розвиток дітей з особливими освітніми потребами

(інклюзивна освіта)

           

 

ДОДАТОК № 2

Корекційні  ігри, спрямовані на сенсорний розвиток.

 

 

Котиться – Не котиться.

Мета: Закріплювати уявлення дітей про властивості предметів навколишнього світу; опановувати практичними вміннями, виявляти властивості цих предметів.

Обладнання: дерев’яний жолобок (дощечка, розташована під нахилом до горизонтальної поверхні), пластмасові (дерев’яні) кульки і кубики одного кольору і розміру знаходяться на підносі.

Педагог ставить жолобок (дощечку) перед дитиною і пропонує погратися.

Дорослий сам бере кульку, кладе на верхню частину жолобка і відпускає її.

Кулька скочується. Вчитель говорить: «Дивися, котиться! А тепер ти бери», - дорослий пропонує дитині взяти з підноса будь-який предмет, допомагає його розташувати на верхній частині жолобка. При цьому педагог коментує: «котиться» (чи «не котиться»). У випадку утруднення позиція педагога «за спиною дитини», він виконує дії руками, звертаючи увагу на властивість предмета ( чи котиться чи не котиться).

Після того, як усі предмети перевірені, дорослий жестом і словом фіксує виділену властивість: кульки котяться, кубики не котяться.

 

СМІШНІ ОБЛИЧЧЯ

Обладнання:

-повітряні кульки;

-маркер,фарби.

 

Гра розвиває:

-творчі здібності;

-моторику рук;

 

ХІД ГРИ

 

1.НАДУТИ ДЕКІЛЬКА ПОВІТРЯНИХ КУЛЬОК;

2.ЗАПРОПОНУВАТИ ДИТИНІ НАМАЛЮВАТИ КУМЕДНІ,СМІШНІ ОБЛИЧЧЯ;

3.ЯКЩО В ДИТИНИ ВИНИКАЮТЬ ТРУДНОЩІ,ПОКАЗАТИ ЇЙ,ЯК ЦЕ РОБИТЬСЯ;

4.ПОТІМ НАДАТИ ДИТИНІ ПОВНУ СВОБОДУ ДІЙ;
5.РОЗМАЛЬОВАНИМИ КУЛЬКАМИ ПРИКРАСИТИ КІМНАТУ
.

 

 

Додаток  № 3

Корекційні програми

Корекційна програма №1

 

Розвиток дрібної моторики рук № 1

Масаж рук (нескладний, але досить ефективний метод розвитку моторики рук)

 

Завдання 1.Погладжування внутрішньої і зовнішньої поверхонь рук до ліктя за напрямком «від периферії до центру»-6-8 разів, окремо на кожній руці

 

Завдання 2.Згинання і розгинання дорослим всіх пальців рук дитини одночасно(за винятком великого пальця)- від 2 до 4 разів на кожній руці окремо.

 

Завдання 3.Спіралеподібні рухи пальцем по розкритій долоні дитини від її середини до основи пальців з переходом на рух по внутрішній стороні великого пальця-2-4рази по кожній долоні(«малюємо, мотаємо клубочок»).

 

Завдання 4.Точкові натискання великим і вказівними пальцями на середину кожної фаланги кожного пальця дитини за напрямком від його кінчика до основи в двох площинах; тильно-долонній і між пальцевій-всі пальці масажуються по черзі 1-2 рази(«ми ось так крокуємо-топ-топ-топ»).

 

Завдання 5.Відведення і приведення великого пальця дитини в трьох напрямках; вперед-назад, вбік, по колу.

 

Завдання 6.Ніжні погладжування дорослим кожної ручки дитини за напрямком «від периферії до центру»-5-6 разів.       

 

Додаток № 4

Корекційна програма № 2

Розвиток дрібної моторики рук № 2

 

Завдання 1. Розминати тісто, пластилін, глину.

Розвиток сили  рук. Використовувати пластичні матеріали. Коли дитина розминає тісто, пластилін або глину ,відбувається масаж долонь і пальців, розвиваються мязи рук. Запропонуйте дитині зробити ямки в тісті(глині, пластиліні),натискаючи на нього прямим вказівним пальцем(можна натискати всіма пальцями одночасно).

 

Завдання 2. Вдавлювати деталі в пластилін.

Розвиток хапання двома пальцями, розвиток сили рук. Корисно вдавлювати різні дрібні деталі в пластилін(або тісто).Це можуть бути намистинки, деталі мозаїки, камінчики або мушлі. Можна використовувати квасолю, горох, насіння соняшника.

 

Завдання 3. Мяти папір.

Розвиток сили рук. Запропонуйте дитині зім’яти в грудки непотрібні листи паперу або старі газети(слід пояснити дитині, що м’яти можна тільки непотрібний папір).Використовуючи отримані паперові грудки, можна пограти в «сніжки».

 

Завдання 4. Рвати папір.

Розвиток співвіднесення рухів рук, розвиток хапання. Запропонуйте дитині розірвати на шматочки або смужки аркуші паперу або старі газети(слід пояснити дитині, що рвати можна тільки непотрібний папір).Покажіть, як слід захоплювати пальцями обох рук паперові аркуші, а потім рвати його, потягнувши руки в різні сторони. Використовуючи отримані паперові шматочки, можна пограти в «Осіннє листя».

 

Завдання 5. Пересипання сипучих предметів.

За допомогою ложки, совка, лійки вчити пересипати сипучі речовини(Крупи, горох, сочевицю, пісок)з однієї ємкості в іншу. Можна використовувати коробки, склянки, пляшки з вузькою шийкою(в цьому випадку використовується лійка).Також можна запропонувати дитині пересипати крупу або пісок руками, заривати(«ховати»)руки в пісок або крупу ,гребти пісок пальцями або грабельками іграшковими. Одержані в процесі таких занять тактильні відчуття позитивно впливають на розвиток рук.

 

Додаток № 5

Корекційна програма № 3

Встановлення зорового контакту

 

Завдання 1.

Сядьте на стілець навпроти дитини. Назвіть її ім’я і одночасно підкажіть їй подивитися на Вас(поглядом, жестом),піднісши їстівний або інший стимулятор на рівень її очей. Після того, як дитина подивиться на Вас протягом однієї секунди, відразу ж віддайте їй цей предмет. По-різному закріплюйте реакції погляду без підказки.

 

 

Додаток № 6

Корекційна програма № 4

Розвиток пасивного словника

 

Пасивний словник-це набір слів і виразів, значення яких дитина розуміє, але не вживає через відставання у мовному розвитку. Мета завдання –накопичення словникового запасу: слова- предмети, слова-дії, слова-визначення.

 

Завдання 1. Покажи, де мама? Пропонуємо дитині сімейні фотографії і просимо знайти маму, татка ,бабусю і дідуся.

 

Завдання 2. Посидимо, полежимо! Разом з дитиною розглядаємо предмети меблів в приміщенні і просимо показати їх:Де стіле стілець? Покажи, на чому будемо спати? Це шафа-там лежить одяг» і т. д.

 

Завдання 3. Покажи картинку. Пропонуємо  дитині набір картинок за різними темами .Просимо знайти і показати потрібну картинку(квітка, пірамідка, велосипед і т. д.)

                                    

Додаток № 7

Корекційна програма № 5

Імітація основних рухів

 

 

Сядьте навпроти дитини, добийтеся уваги. Предявіть інструкцію: «Зроби це», одночасно демонструючи вказаний рух. Допомагайте дитині, але поступово допомагайте все менше.

 

ІНСТРУКЦІЇ

-постукай по столу;

-поплескай в долоні;

-помахай(рукою);

-підніми руки вгору;

-потупай ногами;

-привітайся за руку;

-покивай головою(немає);

-кивни головою(так);

-повернись навколо;

-закрий обличчя руками;

-поплескай по плечах;

-стрибай;

-зроби коло руками;

-поплескай по животу;

-іди;

-витягни руки вперед;

-постукай(у двері);

-руки на пояс;

-потри руку об руку;

-постукай по голові.

Деякі діти можуть навчитися предметно-опосередкованої імітації (дзвінок дзвоником-зібрати кубики у відро) швидше, ніж основним рухам. Уводимо по 2-3 рухи. Засвоївши їх, пробуємо нові.

 

                                     

 

Додаток № 8

Фрагменти ігрових і комунікативно

спрямованих форм роботи

 

Гра

«Повтори за мною»

Розвиває:

-увагу;

-моторику;

-мову;

-фантазію;

 

Порядок дії:

Попрохати дитину виконати різні рухи у відповідності з Вашою мовною інструкцією, наприклад підняти руки вгору, опустити вниз, ноги на ширині плечей і т. д.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора