Семінар-практикум для асистентів вихователів та вихователів інклюзивних груп «Дитина з ООП. Корекційна складова – сутність результативності роботи».
Психолого-педагогічні дослідження одностайно доводять, що дошкільний вік є періодом початкового становлення особистості. Саме у перші роки життя закладаються основи емоційного ставлення до себе, до людей, до життя та навколишнього світу; формуються моральні якості, звички; окреслюється наявність або відсутність стимулів до інтелектуального розвитку дитини.
Всі ці чинники і визначають подальший напрямок та ріст особистості людини. І чим раніше дитина (особливо дитини з ООП) потрапляє у сприятливе розвиваюче середовище, тим легше їй буде реалізуватись у прогресуючих умовах життя в майбутньому. То ж дошкільне виховання, як перша ланка на освітньому шляху дитини, є найважливішим етапом становлення особистості в цілому.
І якщо на сьогодні система роботи з нормотиповими дошкільнятами працює на відмінно, то з дітьми з ООП, виникає багато запитань. Тому 12.11.2020 року на базі Краснокутського ІРЦ і було проведено семінар-практикум для асистентів вихователів та вихователів інклюзивних груп «Дитина з ООП. Корекційна складова – сутність результативності роботи». На якому педагоги ДНЗ району отримали практичну та теоретичну допомогу з питань організації освітнього процесу з дітьми дошкільного віку, що мають особливі освітні потреби.
Директор ІРЦ, Столова Ірина Дмитрівна, ознайомила присутніх з організацією комплексної оцінки та супроводу дитини з ООП в умовах інклюзивно-ресурсного центру. Надала рекомендації щодо результативності в роботі команд писхолого-педагогічного супроводу та участі батьків у формуванні ІПР.
З презентацією «Про організацію освітнього процесу з дітьми дошкільного віку, що мають порушення інтелектуального розвитку» виступила вчитель-дефектолог ІРЦ Саломахіна Т.А. У теоретичній частині виступу дефектолог чітко окреслила напрями та специфіку педагогічного процесу, використання корекційних методів та прийомів для підвищення результативності роботи з даними дітьми, що дало змогу учасникам семінару обрати належні варіанти надання підтримки дітям в освітньому процесі. В практичній частині присутні отримали рекомендації щодо використання варіативності способів надання допомоги дітям з порушеннями інтелектуального розвитку відповідно віковим категоріям та особливим освітнім потребам; доцільності, ефективності та різноманітності використання наочних посібників та дидактичних ігор.
Практикум із застосування методики ТАН-Содерберг під час супроводу дитини з ООП в інклюзивній групі дошкільного закладу провела учитель-логопед Різник Галина.
Відповіді на свої нагальні питання про повсякденні робочі моменти щодо інклюзивної освіти отримали запрошені педагоги під час екскурсії та конструктивного діалогу з директором ІРЦ.