A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Особливості організації  виховання і навчання  3-річних дітей

Дата: 13.04.2022 08:31
Кількість переглядів: 167

МОЛОДША ГРУПА (3-РІЧНІ ДІТИ)

Завдання та результати

РІДНА ПРИРОДА

Навчально-виховні завдання:

- сприяти розвитку позитивно-емоційного ставлення до всіх об’єктів і явищ природи;

- ознайомлювати дітей з явищами природи, рослинами, тваринами; 

- пояснювати дітям основні ознаки тварин і рослин;

- пояснювати, що тварини можуть поводити себе агресивно, тому не можна близько підходити до тварин, гладити їх, годувати;

- пояснювати, що не потрібно нівечити рослини;

- підводити дітей до елементарних уявлень про єдність природи: рослини, тварини, люди живуть поряд, є багато спільного в будові тварин і людей.

Результати навчально-виховної роботи:

- діти мають уявлення про Сонце, воду, землю, пісок;

- ознайомлені з рослинами і тваринами, розуміють, що потрібно бережно поводитися з ними;

- орієнтуються у зовнішній будові тварин і рослин, показують основні органи людей і тварин;

- мають уявлення про доступні для їхнього віку правила дбайливого ставлення до свого здоров’я, безпечної поведінки з тваринами.

 

ЦІКАВА МАТЕМАТИКА

Навчально-виховні завдання:

- ознайомлювати з геометричними формами;

- формувати вміння розрізняти кулю, куб;

- залучати до вправ у створенні нерівних за кількістю множини на однакових і різних іграшках, предметах;

- заохочувати вживати слова: один, багато, мало;

- формувати практичні вміння групувати один, два предмети;

- вправляти орієнтуватися на собі та в напрямах від себе: показувати частини свого тіла (око, ніс, голова, рука, нога), рухатись у зазначеному напрямку (йди вперед, повернись назад).

Результати навчально-виховної роботи:

- діти порівнюють два предмети за величиною чи формою;

- розуміють поняття «один», «багато», «мало»;

- можуть орієнтуватися на собі і в напрямах відносно себе;

- виконують дії за напрямами: у сторону, вперед, назад.

 

РОЗВИВАЄМО МОВУ ТА МОВЛЕННЯ

Навчально-виховні завдання:

  • збагачувати словник: засвоєння слів назв предметів, назв дій, назв ознак предметів, імен батьків, вихователів;
  • оволодівати умінням слухати й розуміти дорослих, адекватно реагувати на їхні звернення, виконувати вказівки, вступати в діалог;
  • розвивати уміння володіти фразами із 2х 3х слів.  Розрізнювати на слух немовні та мовні звуки. Правильно вимовляти звуки, слова;
  • розвивати уміння слухати вірші, казки.

Результати навчально-виховної роботи:

  • протягом першого року виховання у дошкільному закладі діти оволодівають словами, що означають предмети та об’єкти найближчого їй довкілля, назвами дій зі знайомими предметами, називають ознаки кількох предметів;
  • володіють словами, що означають найпростіші часові, кількісні категорії;
  • знають своє прізвище, ім’я, а також прізвище та ім’я батьків, імена інших людей, які знаходяться поруч з нею;
  • розуміють вихователів, виконують їхні вказівки;
  • беруть участь у рольових іграх, спілкуються з партнерами по грі;
  • відтворюють за вихователем звуки, слова, фрази;
  • вживають слова, необхідні для висловлення бажань;

ДИТИНА І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ

Навчально-виховні завдання:

  • формувати уявлення про себе, про батьків та інших членів сім’ї, виховувати чуйне ставлення до них;
  • поглиблювати знання дітей про правила спілкування, заохочувати до вживання ввічливих форм звертання та відповіді;
  • формувати уявлення про житло людини, приміщення групи дитячого садка;
  • розвивати прості позитивні взаємовідносини дітей, стимулювати спільні дії;
  • виховувати бажання спільно діяти з дорослим, наслідувати його дії, під час виконання доручень, під час гри;
  • виховувати навички культури поведінки.

Результати навчально-виховної роботи:

  • знають свої імена, прізвища, імена батьків, педагогів;
  • уміють виражати своє позитивне ставлення до людей: вітаються, прощаються, ввічливо просять про допомогу, дякують за допомогу, надану послугу;
  • розуміють призначення різних кімнат людського житла та дитячого садка;
  • використовують речі за призначенням;
  • дотримуються правил культурної поведінки на вулиці, вдома, в дитячому садку;
  • цікавляться трудовими діями дорослих у сім’ї, у дошкільному навчальному закладі, намагаються допомогти, відтворюють трудові дії у грі.

ГРА

Навчально-виховні завдання:

  • формувати предметні дій з іграшками, вміння знаходити іграшки за назвою, вміння виконувати ігрові дії з іграшками, що об’єднані нескладним  сюжетом, зосереджено діяти з ігровим матеріалом за наслідуванням дій вихователя;
  • формувати вміння  прибирати іграшки на місце, складати будівельний матеріал  за допомогою вихователя після закінчення гри;
  • формувати вміння порівнювати іграшки за розміром, правильно називати предмети, що використовуються під час гри;
  • сприяти розвитку основних рухів (ходьби, бігу, кидання);
  • формувати вміння гратися поряд з іншою дитиною, доброзичливо ставитись до гри ровесників, розуміти, що не можна заважати іншим дітям;
  • формувати позитивне спілкування дітей один з одним;
  • формувати вміння брати участь в елементарних спільних іграх, що організовує вихователь.

Результати навчально-виховної роботи:

у дітей з’являється інтерес до іграшки, вони можуть знайти її за назвою;

- починають використовувати запропоновані дорослими предмети та виконувати наслідувальні дії з ними;

- за допомогою сюжетно-образних іграшок слідом за дорослими відтворюють життєві ситуації, у яких  беруть безпосередню участь (одягання, роздягання, підготовка до сну, прогулянки тощо);

- починають орієнтуватися у власному тілі, можуть показати очі, руки, ноги тощо;

- порівнюють предмети за розміром, деякі діти починають добирати предмети за кольором відповідно до зразка;

- ставлять один на одного кубики, цеглинки. Ліплять із  піску за допомогою готових форм фігури.

«КОНСТРУЮВАННЯ»

Навчально-виховні завдання:

  • ознайомлювати дітей з конструктивним матеріалом;
  • формувати інтерес й емоційний відгук на діяльність дорослого у процесі конструювання шляхом створення на очах у дітей нескладних конструкцій (доріжка, башточка, автомобіль, стіл, стілець, диван, ворота, будинок);
  • формувати сприйняття просторових властивостей об'єктів (форма, розмір, місце розташування);
  • формувати вміння виділяти з незначної кількості кубиків необхідні для створення даної конструкції;
  • формувати просторові уявлення (вперед – назад, попереду – ззаду, поряд, біля, близько – далеко, вгорі – внизу) у процесі ігор із конструктивним матеріалом;
  • формувати вміння виконувати послідовний ланцюжок дій (23 дії) , спрямованих на створення конструкції;
  • розвивати загальну і дрібну моторику, формуючи необхідні для конструювання операційні вміння (пальцеве захоплення деталей, їх утримування, повертання, поєднання), здатність утримувати площинний та об'ємний матеріал двома й однією рукою, переміщати в просторі різні частини й деталі конструкції;
  • формувати вміння будувати споруди за наслідуванням дій вихователя;
  • створювати умови для використання дітьми поза заняттями, під час   предметнобудівельної гри умінь, отриманих у спільних з дорослим конструктивних іграх;
  • формувати вміння досягати результату в конструюванні, для подальшого використання створених споруд у предметній грі;
  • формувати вміння виражати радість і задоволення від отриманого результату, демонструвати його дорослим, іншим дітям;
  • розширювати пасивний словник.

Результати навчально-виховної роботи:

  • діти виявляють інтерес до іграшок, предметів, дій з ними, спрямованих на одержання певного результату;
  • емоційно відгукуються на ігрові дії з образними іграшками, будівлями;
  • споруджують вежу, машину, доріжку, парканчик, збирають пірамідки, виготовляють найпростіші меблі за наслідуванням дій вихователя, використовуючи засвоєні елементарні конструктивні вміння;
  • застосовують створені будівлі у предметних іграх.

«ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ»

Навчально-виховні завдання:

  • виховувати у дітей інтерес до образотворчої діяльності;
  • знайомити з видами образотворчої діяльності: малюванням, ліпленням, аплікацією; з матеріалами образотворчої діяльності: папером, фарбою,  солоним тістом;  приладдям: олівцями, ватними паличками;
  • формувати зорове, слухове, дотиковорухове сприймання;
  • формувати вміння орієнтуватися в просторі;
  • формувати вміння впізнавати, називати предмети, зображені на малюнку, аплікації або виліплені. Визначати, називати кольори (червоний, синій, зелений, жовтий), встановлювати зв'язок між кольором предмета і кольором олівця;
  • сприяти поступовому переходу дітей від простого маніпулювання з матеріалами до зображення найпростіших за формою предметів;
  • розвивати регулюючу функцію мовлення;
  • збагачувати пасивний словниковий запас.

Результати навчально-виховної роботи:

  • вихованці виявляють інтерес до процесу образотворчої діяльності та власних виробів;
  • малюють нескладні предмети за наслідуванням дій вихователя;
  • ліплять предмети круглої та продовгуватої форми за наслідуванням дій вихователя;
  • викладають геометричні форми та знайомі предмети на фланелеграфі, аркуші паперу за наслідуванням дій вихователя.

«ПРАЦЯ»

Навчально-виховні завдання:

  • формувати елементарні навички самообслуговування та господарськопобутової праці;
  • виховувати інтерес до трудової діяльності;
  • розвивати прагнення самостійно виконувати посильні трудові дії.

Результати навчально-виховної роботи:

  • дитина за допомогою дорослого одягає та знімає одяг, взуття, складає їх на місце;
  • намагається самостійно розстібати ґудзики, зашнуровувати взуття;
  • під контролем дорослого використовує культурногігієнічні навички;
  • виявляє інтерес до виконання трудових дій.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора