Особливості організації виховання і навчання 3-річних дітей
МОЛОДША ГРУПА (3-РІЧНІ ДІТИ)
Завдання та результати
РІДНА ПРИРОДА
Навчально-виховні завдання:
- сприяти розвитку позитивно-емоційного ставлення до всіх об’єктів і явищ природи;
- ознайомлювати дітей з явищами природи, рослинами, тваринами;
- пояснювати дітям основні ознаки тварин і рослин;
- пояснювати, що тварини можуть поводити себе агресивно, тому не можна близько підходити до тварин, гладити їх, годувати;
- пояснювати, що не потрібно нівечити рослини;
- підводити дітей до елементарних уявлень про єдність природи: рослини, тварини, люди живуть поряд, є багато спільного в будові тварин і людей.
Результати навчально-виховної роботи:
- діти мають уявлення про Сонце, воду, землю, пісок;
- ознайомлені з рослинами і тваринами, розуміють, що потрібно бережно поводитися з ними;
- орієнтуються у зовнішній будові тварин і рослин, показують основні органи людей і тварин;
- мають уявлення про доступні для їхнього віку правила дбайливого ставлення до свого здоров’я, безпечної поведінки з тваринами.
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА
Навчально-виховні завдання:
- ознайомлювати з геометричними формами;
- формувати вміння розрізняти кулю, куб;
- залучати до вправ у створенні нерівних за кількістю множини на однакових і різних іграшках, предметах;
- заохочувати вживати слова: один, багато, мало;
- формувати практичні вміння групувати один, два предмети;
- вправляти орієнтуватися на собі та в напрямах від себе: показувати частини свого тіла (око, ніс, голова, рука, нога), рухатись у зазначеному напрямку (йди вперед, повернись назад).
Результати навчально-виховної роботи:
- діти порівнюють два предмети за величиною чи формою;
- розуміють поняття «один», «багато», «мало»;
- можуть орієнтуватися на собі і в напрямах відносно себе;
- виконують дії за напрямами: у сторону, вперед, назад.
РОЗВИВАЄМО МОВУ ТА МОВЛЕННЯ
Навчально-виховні завдання:
- збагачувати словник: засвоєння слів назв предметів, назв дій, назв ознак предметів, імен батьків, вихователів;
- оволодівати умінням слухати й розуміти дорослих, адекватно реагувати на їхні звернення, виконувати вказівки, вступати в діалог;
- розвивати уміння володіти фразами із 2х 3х слів. Розрізнювати на слух немовні та мовні звуки. Правильно вимовляти звуки, слова;
- розвивати уміння слухати вірші, казки.
Результати навчально-виховної роботи:
- протягом першого року виховання у дошкільному закладі діти оволодівають словами, що означають предмети та об’єкти найближчого їй довкілля, назвами дій зі знайомими предметами, називають ознаки кількох предметів;
- володіють словами, що означають найпростіші часові, кількісні категорії;
- знають своє прізвище, ім’я, а також прізвище та ім’я батьків, імена інших людей, які знаходяться поруч з нею;
- розуміють вихователів, виконують їхні вказівки;
- беруть участь у рольових іграх, спілкуються з партнерами по грі;
- відтворюють за вихователем звуки, слова, фрази;
- вживають слова, необхідні для висловлення бажань;
ДИТИНА І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ
Навчально-виховні завдання:
- формувати уявлення про себе, про батьків та інших членів сім’ї, виховувати чуйне ставлення до них;
- поглиблювати знання дітей про правила спілкування, заохочувати до вживання ввічливих форм звертання та відповіді;
- формувати уявлення про житло людини, приміщення групи дитячого садка;
- розвивати прості позитивні взаємовідносини дітей, стимулювати спільні дії;
- виховувати бажання спільно діяти з дорослим, наслідувати його дії, під час виконання доручень, під час гри;
- виховувати навички культури поведінки.
Результати навчально-виховної роботи:
- знають свої імена, прізвища, імена батьків, педагогів;
- уміють виражати своє позитивне ставлення до людей: вітаються, прощаються, ввічливо просять про допомогу, дякують за допомогу, надану послугу;
- розуміють призначення різних кімнат людського житла та дитячого садка;
- використовують речі за призначенням;
- дотримуються правил культурної поведінки на вулиці, вдома, в дитячому садку;
- цікавляться трудовими діями дорослих у сім’ї, у дошкільному навчальному закладі, намагаються допомогти, відтворюють трудові дії у грі.
ГРА
Навчально-виховні завдання:
- формувати предметні дій з іграшками, вміння знаходити іграшки за назвою, вміння виконувати ігрові дії з іграшками, що об’єднані нескладним сюжетом, зосереджено діяти з ігровим матеріалом за наслідуванням дій вихователя;
- формувати вміння прибирати іграшки на місце, складати будівельний матеріал за допомогою вихователя після закінчення гри;
- формувати вміння порівнювати іграшки за розміром, правильно називати предмети, що використовуються під час гри;
- сприяти розвитку основних рухів (ходьби, бігу, кидання);
- формувати вміння гратися поряд з іншою дитиною, доброзичливо ставитись до гри ровесників, розуміти, що не можна заважати іншим дітям;
- формувати позитивне спілкування дітей один з одним;
- формувати вміння брати участь в елементарних спільних іграх, що організовує вихователь.
Результати навчально-виховної роботи:
у дітей з’являється інтерес до іграшки, вони можуть знайти її за назвою;
- починають використовувати запропоновані дорослими предмети та виконувати наслідувальні дії з ними;
- за допомогою сюжетно-образних іграшок слідом за дорослими відтворюють життєві ситуації, у яких беруть безпосередню участь (одягання, роздягання, підготовка до сну, прогулянки тощо);
- починають орієнтуватися у власному тілі, можуть показати очі, руки, ноги тощо;
- порівнюють предмети за розміром, деякі діти починають добирати предмети за кольором відповідно до зразка;
- ставлять один на одного кубики, цеглинки. Ліплять із піску за допомогою готових форм фігури.
«КОНСТРУЮВАННЯ»
Навчально-виховні завдання:
- ознайомлювати дітей з конструктивним матеріалом;
- формувати інтерес й емоційний відгук на діяльність дорослого у процесі конструювання шляхом створення на очах у дітей нескладних конструкцій (доріжка, башточка, автомобіль, стіл, стілець, диван, ворота, будинок);
- формувати сприйняття просторових властивостей об'єктів (форма, розмір, місце розташування);
- формувати вміння виділяти з незначної кількості кубиків необхідні для створення даної конструкції;
- формувати просторові уявлення (вперед – назад, попереду – ззаду, поряд, біля, близько – далеко, вгорі – внизу) у процесі ігор із конструктивним матеріалом;
- формувати вміння виконувати послідовний ланцюжок дій (23 дії) , спрямованих на створення конструкції;
- розвивати загальну і дрібну моторику, формуючи необхідні для конструювання операційні вміння (пальцеве захоплення деталей, їх утримування, повертання, поєднання), здатність утримувати площинний та об'ємний матеріал двома й однією рукою, переміщати в просторі різні частини й деталі конструкції;
- формувати вміння будувати споруди за наслідуванням дій вихователя;
- створювати умови для використання дітьми поза заняттями, під час предметнобудівельної гри умінь, отриманих у спільних з дорослим конструктивних іграх;
- формувати вміння досягати результату в конструюванні, для подальшого використання створених споруд у предметній грі;
- формувати вміння виражати радість і задоволення від отриманого результату, демонструвати його дорослим, іншим дітям;
- розширювати пасивний словник.
Результати навчально-виховної роботи:
- діти виявляють інтерес до іграшок, предметів, дій з ними, спрямованих на одержання певного результату;
- емоційно відгукуються на ігрові дії з образними іграшками, будівлями;
- споруджують вежу, машину, доріжку, парканчик, збирають пірамідки, виготовляють найпростіші меблі за наслідуванням дій вихователя, використовуючи засвоєні елементарні конструктивні вміння;
- застосовують створені будівлі у предметних іграх.
«ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ»
Навчально-виховні завдання:
- виховувати у дітей інтерес до образотворчої діяльності;
- знайомити з видами образотворчої діяльності: малюванням, ліпленням, аплікацією; з матеріалами образотворчої діяльності: папером, фарбою, солоним тістом; приладдям: олівцями, ватними паличками;
- формувати зорове, слухове, дотиковорухове сприймання;
- формувати вміння орієнтуватися в просторі;
- формувати вміння впізнавати, називати предмети, зображені на малюнку, аплікації або виліплені. Визначати, називати кольори (червоний, синій, зелений, жовтий), встановлювати зв'язок між кольором предмета і кольором олівця;
- сприяти поступовому переходу дітей від простого маніпулювання з матеріалами до зображення найпростіших за формою предметів;
- розвивати регулюючу функцію мовлення;
- збагачувати пасивний словниковий запас.
Результати навчально-виховної роботи:
- вихованці виявляють інтерес до процесу образотворчої діяльності та власних виробів;
- малюють нескладні предмети за наслідуванням дій вихователя;
- ліплять предмети круглої та продовгуватої форми за наслідуванням дій вихователя;
- викладають геометричні форми та знайомі предмети на фланелеграфі, аркуші паперу за наслідуванням дій вихователя.
«ПРАЦЯ»
Навчально-виховні завдання:
- формувати елементарні навички самообслуговування та господарськопобутової праці;
- виховувати інтерес до трудової діяльності;
- розвивати прагнення самостійно виконувати посильні трудові дії.
Результати навчально-виховної роботи:
- дитина за допомогою дорослого одягає та знімає одяг, взуття, складає їх на місце;
- намагається самостійно розстібати ґудзики, зашнуровувати взуття;
- під контролем дорослого використовує культурногігієнічні навички;
- виявляє інтерес до виконання трудових дій.