A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської Районної Ради Харківської Області

Звіт про роботу КРАСНОКУТСЬКОГО ІРЦ за 2019 рік

Звіт

про роботу КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ

«КРАСНОКУТСЬКИЙ  ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» КРАСНОКУТСЬКОЇРАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

за 2019рік

 

Комунальна установа «Краснокутський інклюзивно-ресурсний центр» Краснокутської районної ради Харківської області (далі – Центр) створений на виконання Постанови Уряду від 12 липня 2017 року, та з метою охоплення дітей з особливими освітніми потребами які проживають на території Краснокутського району.Свою діяльність Центр здійснює відповідно до Статуту, затвердженого засновником – Краснокутською районною радою (рішення від 02 березня 2018 року № 302-VII).

Центр є юридичною особою, має печатку, бланки встановленого зразка. Фінансову діяльність центру забезпечує централізована бухгалтерія відділу освіти Краснокутської районної державної адміністрації.

Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, та іншими нормативно-правовими актами.

Загальна площа Центру близько 256 м2. Приміщення  відповідають вимогам чинного законодавства, державним санітарним нормам і правилам, державним будівельним нормам. Створені умови, що передбачають фізичну доступність усіх приміщень для дітей з ООП: наявний пандус, обладнаний внутрішній санвузол з поручнями, широкі дверні отвори. Дані приміщення знаходяться на 1-му поверсі, просторі, сучасно оформлені, забезпечені якісним освітленням.

На сьогодні установа  обслуговується  корекційними педагогами: вчителями-логопедами, практичними психологами, вчителем-дефектологом та реабілітологом. 

Основною метою діяльності ІРЦ є  забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності ІРЦ є проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, особливостей психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини.

На  2019 рік  загальна кількість дітей на території обслуговування ІРЦ від 2 до 18 років 3929 дітей. З них віком від 2-5років – 772, віком від 6 до 18 років 3157 дітей. Упродовж  2019 року комплексну оцінку розвитку пройшли 89 дітей. За висновками центру дітей, що потребують підтримки в освітньому процесі 41 дитина, та 47 дітей які не мають  особливих освітніх потреб що на 2% менше в порівнянні з минулим роком. 

З метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, залучення батьків до освітнього процесу  за статистичними даними, станом на 2019 рік впроваджено інклюзивне навчання для 23 учнів в 15-ти інклюзивних класах 7 закладів освіти: в Краснокутській гімназії, Козіївській ЗОШ, Олексіївській ЗОШ, Пархомівській ЗОШ, Колонтаївській ЗОШ, Мурафській ЗОШ, Краснокутській ЗОШ №2.

Також відкрито 5 інклюзивних дошкільних груп для 10 дітей у 5 дошкільних закладах освіти.  Краснокутському ДНЗ №, Козіївському ДНЗ, Костянтинівському ліцеї, Каплунівському НВК, Дублянському ДНЗ. Отже, на кінець 2019 року за рекомендаціями інклюзивно-ресурсного центру та сприяння відділу освіти в Краснокутському районі 35 дітей з особливими освітніми потребами мають можливість соціалізуватися та здобувати освіту. Показник охоплення дітей інклюзивною формою навчання в Краснокутському районі має зростаючу динаміку. На сьогодні існує потреба у відкритті інклюзивних груп в дошкільних закладах району. 

Окрім здійснення оцінки розвитку дітей, в центрі надаються психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої освіти та не отримують відповідної допомоги. Таку допомогу впродовж 2019 року отримали 65 дітей. Фахівцями проведено 3071 корекційне заняття. 

Пріоритетним напрямом діяльності центру  є надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг таким дітям. Одним із напрямів нашої діяльності є консультування батьків та педагогів з питань організації інклюзивного навчання. Впродовж 2019 року таких консультацій надано 167 батькам та 168 педагогам.

Заклад забезпечений сучасним багатофункціональним обладнанням. В 2019 році отримано комплект сучасних методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Варто зазначити, що в Краснокутському ІРЦ отримали міжнародні сертифікати та внесені до світового реєстру. Іспит з даних методик здали всього 48 % фахівців з усієї України. 

У 2019 році для надання корекційної допомоги дітям які мають порушення ортопедичного та неврологічного профілю, ДЦП, м’язові порушення у  Центр придбано реабілітаційний пристрій «МОТОмед». 

Інформація про діяльність центру регулярно оновлюється на сайті ІРЦ irc_krk@osvita-krk.gov.ua. 

Сучасний етап системи освіти характеризується інтеграцією дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітні та дошкільні навчальні заклади шляхом покращення матеріального забезпечення системи освіти, здійснення  необхідної фахової підготовки педагогів, визнання спроможності до навчання кожної дитини та необхідності створення суспільством права дітей розвиватися в родинному оточенні та мати доступ до усіх ресурсів місцевої громади.

 

 

Директор КРАСНОКУТСЬКОГО ІРЦ Ірина СТОЛОВА

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора