A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської Районної Ради Харківської Області

Організація процесу роботи з дітьми дошкільного віку, які мають розлади аутичного спектру

...головне не навчити дитину вирізняти квадратне від круглого, а показати їй, скільки чудових і захоплюючих переживань приховано в творчій грі, пізнанні нового, взаємодії з іншими людьми та навколишнім світом

Баррі та Самарія Кауфманн

 

Перебіг навчального та корекційно-розвивального процесів неможливий без зацікавленого ставлення до нього, очікування позитивної динаміки розвитку дитини. У цьому контексті дорослим варто навчитися бачити найменші зміни й бажані зрушення в проявах дитини, фіксувати їх, обговорювати й рухатися далі вперед.  Отже…

 

Організація процесу роботи з дітьми дошкільного віку, які мають розлади аутичного спектру (в даному випадку) базується на лінії розвитку «Пізнавальна» -  розвиток чуттєвого досвіду, становлення загального інтелекту; головне поняття – знання та освітній лінії - «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».

 

Обрана освітня лінія поділяється на 5 Рівнів послідовної корекційної-розвивальної та освітньої роботи:

 І Рівень – Чуттєвий досвід;

 ІІ Рівень – Знання про предмет;

 ІІІ Рівень – Знання про властивості предмета;

 ІV Рівень – Знання про зв’язки між предметами, взаємовідношення;

          V Рівень – Знання про послідовність, причину і наслідок дій та подій.

         

          Кожен Рівень вміщує в себе відповідні компетенції, якими повинна володіти дитина і ні в якому разі не залежить від вікової періодизації. Тобто дитина 7 років може мати компетенції, що відповідають І Рівню і навпаки – компетенції дитини 3 років можуть відповідати  V Рівню.

                      

          То ж для початку визначаємо рівень компетенції дитини. Для цього треба переглянути кожен з розділів від І до V Рівнів послідовної корекційної-розвивальної та освітньої роботи. У таблицях вказано орієнтовні лексичні теми, що сприяють комплексному оволодінню компетенціями, збагаченню лексичного запасу дитини  

 

Якщо дитина має компетенції що відповідають, наприклад, І Рівню, то подальша робота з нею  - це оволодіння д компетенціями ІІ Рівня. Тоді вам потрібен  розділ 2, у якому розміщено розподіл корекційної-розвиткових цілей та завдань на певний період із відповідними роз’ясненнями та примірною наочністю і так далі.

Крім того ви маєте змогу отримувати консультації онлайн з будь-яких питань щодо даного виду роботи за вказаними на сайті телефонами та через Viber.

 

Інформація буде постійно оновлюватись та доповнюватись.

 

Усім міцного здоров’я та гарного настрою.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора