A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Організація процесу роботи з дітьми дошкільного віку, які мають розлади аутичного спектру

...головне не навчити дитину вирізняти квадратне від круглого, а показати їй, скільки чудових і захоплюючих переживань приховано в творчій грі, пізнанні нового, взаємодії з іншими людьми та навколишнім світом

Баррі та Самарія Кауфманн

 

Перебіг навчального та корекційно-розвивального процесів неможливий без зацікавленого ставлення до нього, очікування позитивної динаміки розвитку дитини. У цьому контексті дорослим варто навчитися бачити найменші зміни й бажані зрушення в проявах дитини, фіксувати їх, обговорювати й рухатися далі вперед.  Отже…

 

Організація процесу роботи з дітьми дошкільного віку, які мають розлади аутичного спектру (в даному випадку) базується на лінії розвитку «Пізнавальна» -  розвиток чуттєвого досвіду, становлення загального інтелекту; головне поняття – знання та освітній лінії - «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».

 

Обрана освітня лінія поділяється на 5 Рівнів послідовної корекційної-розвивальної та освітньої роботи:

 І Рівень – Чуттєвий досвід;

 ІІ Рівень – Знання про предмет;

 ІІІ Рівень – Знання про властивості предмета;

 ІV Рівень – Знання про зв’язки між предметами, взаємовідношення;

          V Рівень – Знання про послідовність, причину і наслідок дій та подій.

         

          Кожен Рівень вміщує в себе відповідні компетенції, якими повинна володіти дитина і ні в якому разі не залежить від вікової періодизації. Тобто дитина 7 років може мати компетенції, що відповідають І Рівню і навпаки – компетенції дитини 3 років можуть відповідати  V Рівню.

                      

          То ж для початку визначаємо рівень компетенції дитини. Для цього треба переглянути кожен з розділів від І до V Рівнів послідовної корекційної-розвивальної та освітньої роботи. У таблицях вказано орієнтовні лексичні теми, що сприяють комплексному оволодінню компетенціями, збагаченню лексичного запасу дитини  

 

Якщо дитина має компетенції що відповідають, наприклад, І Рівню, то подальша робота з нею  - це оволодіння д компетенціями ІІ Рівня. Тоді вам потрібен  розділ 2, у якому розміщено розподіл корекційної-розвиткових цілей та завдань на певний період із відповідними роз’ясненнями та примірною наочністю і так далі.

Крім того ви маєте змогу отримувати консультації онлайн з будь-яких питань щодо даного виду роботи за вказаними на сайті телефонами та через Viber.

 

Інформація буде постійно оновлюватись та доповнюватись.

 

Усім міцного здоров’я та гарного настрою.

 

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора