Розвивальні ігри та вправи для розвитку пізнавальних процесів та емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку віком від 3 до 5 років
Вчимо проявляти зацікавленість, уважне ставлення один до одного. Розвиваємо основні пізнавальні функції (увагу, комунікативність), самоорганізацію та самоконтроль.
Заняття 1
Мета: вчити проявляти зацікавленість, уважне ставлення один до одного. Розвивати основні пізнавальні функції (увагу, комунікативність), самоорганізацію та самоконтроль.
Обладнання: папір, фломастери, кольорова крейда.
Хід заняття.
Вправа «Назви своє ім’я»
Дитина, називаючи своє ім’я, розповідаючи про себе.
- Чому тебе так назвали?
- Які є пестливі форми твого імені?
- Як тобі подобається, щоб тебе називали?
Вправа «Хто відгадає першим?»
Попросіть дитину по пам’яті описати будь-який предмет у кімнаті, так щоб інші присутні в кімнаті його відгадали. При цьому не можна прямо дивитися на нього і називати. Поміняйтесь ролями.
Вправа «Передаємо радість»
Долоні «човником» – я передаю свою радість, хто отримає «радість», передає її іншому.Передаємо всім домашнім.
Вправа «Порівняй два малюнки»
Запропонувати дитині два малюнки – потрібно визначити, що нового з’явилося, а чого бракує. Якщо для дитини ця вправа є складною, то потрібно виконати разом.
Вправа «Добра тварина»
Мета: розвиток відчуття єдності.
Тримаємо дитину за руки.
- Ми з тобою – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає. А тепер подихаємо всі разом: вдих – крок вперед, видих – крок назад. Наша тварина дихає рівно і спокійно. А тепер послухаємо, як б’ється її велике серце: стук – крок вперед, стук – крок назад і т.д.
- Дуже добре! Наші вправи закінчилися. Я тобі дякую!