A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської Районної Ради Харківської Області

ІV Рівень – Знання про зв’язки між предметами, взаємовідношення

Дата: 07.04.2020 16:25
Кількість переглядів: 76

Показники успішного розвитку дітей:

Формування елементарних математичних уявлень

- використовує  прийоми  практичного  порівняння  сукупностей  предметів: накладання, прикладання, зіставлення  пар;

- співвідносить  з  кожним  предметом  однієї  групи  тільки  один  предмет  іншої  групи;

Кількість

- розрізняє  поняття  «більше, менше, однаково, пара»;

- порівнює сукупності однаковихпредметів,розташованих в рядок один під одним (від 2до5пр.);

- складає  рівні  за  кількістю  множини ( від  2  до  5  об’єктів);

- співвідносить  кількість  1-5  з  кількістю  пальців;

- розуміє  питання  «скільки?», рахує  в  межах  п’яти;

- знає  цифри  1-5;

- знаходитьта складаєпари добре знайомих предметів за кольором,розміром («Підбери  пару»);

- знає  склад  числа  3;

- розуміє  та  виконує  інструкції: візьми  та  поклади  стільки  ж;

Величина

 

- розрізняє  поняття «великий – малий», «довгий – короткий», «однакові – різні»;

- узагальнює  предмети  за  ознакою  розміру  та  довжини;

- складає упорядкований ряд з 3 предметів за ступенем виразності якості (від великого –до малого, від  довгого – до короткого);

- співвідносить  різнорідні  предмети  за  розміром  та  довжиною;

Форма

- розрізняє  шар, куб  та  трикутну  призму (дах);

- співвідносить  об’ємні  геометричні  фігури  з  плоскінними: шар – коло, куб – квадрат, трикутна  призма – трикутник;

-виконує співвідношення за допомогою методу проб, примірювання, зорового  співвідношення;

- групує  однакові  за  розміром, кольором  предмети  різної  геометричної  форми;

Формування сенсорного досвіду

- знаходить на дотик предмет за описом якостей (знайди м’який, маленький, пухнастий; знайди  твердий, холодний…);

- знаходить  контур  предмета  з  2-3  запропонованих  контурів;

- розрізняє  за  допомогою  тактильних  відчуттів   температурні  властивості  предметів (холодний, теплий, гарячий); 

- диференціює  на  дотик (не  дивлячись, гра  «Чарівна  торбинка»)  п’ять   предметів, контрастних  за  формою  або  розміром;   

- виконує  за  наслідуванням  дорослому  різні  імітаційні  вправи (плаває  у  морі; кидає  уявлені  сніжки…);                                                                                                                     

- запам’ятовує 2-3 предмета, іграшки, геометричних фігури та викладає їх у запропонованій послідовності;

- знає  та  впізнає  серед  інших  основні  кольори;

- виконує трьох складне прохання;

- розуміє поняття «вчора» і «завтра».

Ознайомлення з  навколишнім світом

Я  та

інші

- розуміє  поняття  «свій», «чужий»; 

- впізнає  та  показує  на  фотографіях  членів  своєї  родини, знає  імена  членів  родини;

- ідентифікує  себе  за  статевою ознакою;

Частини  тіла. Засоби  гігієни

- знає  частини  тіла: голова, руки, пальці, ноги, тулуб, шия, живіт, спина;

- знає  частини  обличчя: очі, ніс, рот, вуха, щоки, язик, зуби, губи, волосся;

- показує частини тіла,обличчя на собі (перед дзеркалом),ляльці,малюнку, близьких  дорослих;

- самостійно   використовує  за  призначенням  засоби  гігієни;

Тварини.

Птахи

- знає  особливості  зовнішнього  вигляду  та  поведінки  знайомих  тварин;

- має  уявлення  про  те, що  деякі  тварини  живуть  у  лісі – «дикі  тварини», а  інші  живуть  біля  оселі  людини – «свійські  тварини»;

- імітує  голоси  та  рухи  знайомих  тварин;

- співвідносить  між  собою  іграшкових  тварин  з  їх  зображенням    на  картинках,  та  малюнках  у  дитячих  книжках;

Посуд.

Їжа

- розрізняє  між  собою  посуд  з  якого  їдять  або  готують їжу;

- співвідносить  предмети  посуду (кількість  знайомого  посуду  розширюється)  з  ляльковим  посудом  або  з  його зображенням;

Овочі.

Город

- знає  та  впізнає  овочі (картопля, огірок, помідор, морква, цибуля, капуста);

- знає, що  овочі  ростуть  на  городі ( на  землі);

- співвідносить  справжні  овочі   з  їх  зображенням  на  малюнку  або  з  муляжами;

Фрукти. Сад

- знає  та  впізнає  фрукти (яблуко, банан, лимон, апельсин, груша, абрикос, слива);

- знає, що  фрукти  ростуть  в  саду  на  дереві;

- співвідносить  справжні  фрукти  з  їх  зображенням  на  малюнку  або  з  муляжами;

Одяг.

Взуття

- знає  та   розрізняє  одяг  та  взуття  для  приміщення  та  вулиці;

- співвідносить  одяг  з  певною  частиною  тіла;

- співвідносить  знайомий  одяг (взуття)  з  його  зображенням  на  малюнку  та  ляльковим  одягом (взуттям);

- розрізняє  одяг  для  хлопчиків  та  дівчат;

Меблі.

Побутові прилади

- знає  та  впізнає  меблі (стілець, стіл, ліжко, шафа, диван, крісло, полиця)  та  побутові  прилади (пилосос, холодильник, телевізор, телефон, магнітофон, пральна  машина, праска);

- використовує  знайомі  меблі  за  призначенням;

- співвідносить  знайомі  меблі (побутові  прилади)  з  іграшковими  та   їх  зображеннями  на  малюнку;

Вулиця. Транспорт

- знає, що  вулиця – це  багато будинків, ходять  люди, їдуть  машини;

- знає  деякі  види  транспорту: машина, автобус, поїзд, літак;

- звуконаслідує  транспорту: поїзд – ту-ту-ту; машина – бі-бі-бі…

 

Труд  людей

- знає  деякі  професії: лікар, повар, продавець, шофер;

- знаходить зображення трьох різних професій;

     

 

Пори  року. Свята

 - називає  та (або)  визначає  за  малюнком  основні  ознаки  заданої  пори  року: зима – сніг, холодно…;

- визначає  за  допомогою  дорослого  стан  погоди  під  час  спостережень: холодно, світить  сонце, дує  вітер, йде  дощ…;

- розумієпоняття«свято»,та його основні ознаки(святкове  вбрання, пригощання, подарунки…);

Росли

-ни

 - знає  та  розрізняє  справжні  дерево, квітку, кущ, трава  та  співвідносить  з  їх  зображенням.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора