A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської Районної Ради Харківської Області

10 вправ на розвиток загальної моторики у дітей з РАС

Дата: 22.04.2020 18:46
Кількість переглядів: 147

Пропонуємо вашій увазі десять вправ на розвиток великої моторики у аутичних дітей . За допомогою цих вправ можна не тільки зміцнити м'язи дитини, а й сформувати у неї дуже цінні навички. У батьків і фахівців, що працюють над розвитком моторики дитини з аутизмом, є широкий вибір різних прийомів і технік. Деякі з таких занять можуть виявитися досить складними для аутичних дітей, інші ж перетворяться на справжні веселощі.
Пропоновані в цій статті десять вправ на розвиток великої моторики у аутичних дітей включають в себе заняття, які не тільки розвивають навички моторики у дитини, але і покращують її 
соціальні навички .


1. Марш
Марш являє собою просту рухову активність, що відноситься до великої моториці, яка може також розвивати ряд інших навичок. Завдання полягає в тому, що дорослий робить маршовий крок вперед, а дитина імітує його дію. Запропонуйте дитині почати з рухів ніг на місці, а потім поступово переходите до кроків вперед і до рухів рук.

2. Стрибки на батуті
Батут - це «король» вправ на загальну моторику для дітей з аутизмом. Рух підстрибування є відмінною сенсорною стимуляціє, яка може виявитися дуже корисною для зняття 
сенсорної напруги і тривоги. У великої к-ті аутичних дітей після стрибків на батуті спостерігається менш інтенсивна повторювана поведінка, і подібна активність допомагає деяким дітям заспокоїтися і організувати свою поведінку.

3. Ігри з м'ячем
Найпростіші заняття можуть бути джерелом великого задоволення для дитини, і одним з таких видів активності є гра в м'яч. Гра «Спіймай м'яч» може здатися не найбільш реалістичною метою для початкового етапу, проте до неї можна йти поступово. Почніть зі звичайного перекочування м'яча вперед-назад. Це просте завдання розвиває важливі навички зорового спостереження за об'єктами, а також формує моторні навички у міру того, як дитина рухається слідом за рухом м'яча. Інші види діяльності включають в себе:
•   Удари ногою по м'ячу
•   Ведення м'яча
•   Відбивання м'яча від підлоги
•   Відбивання м'яча руками і ловлю м'яча
•   T-ball (бейсбольний удар)

4. Рівновага

Тренировка равновесия у ребенкаДля дітей з розладами аутистичного спектру утримування рівноваги часто є дуже складним завданням, в той час як багато вправ на розвиток великої моторики вимагають від дитини хорошого почуття рівноваги. Проведіть тестування і перевірте, чи може дитина нерухомо стояти з закритими очима і не втрачати рівноваги. Це допоможе вам визначити, скільки буде потрібно працювати над розвитком навичок утримання рівноваги. Можна почати з руху дитини по тонкій лінії, а потім поступово перейти до балансування на спеціальних гойдалках.

5. Двоколісні і триколісні велосипеди
Велосипеди для аутичних дітей не обов'язково повинні бути спроектовані спеціальним чином для задоволення потреб дітей з розладами аутистичного спектру, однак деякі з таких адаптованих моделей мають додаткові переваги. Двоколісні і триколісні велосипеди допомагають розвивати не тільки відчуття рівноваги, а й зміцнюють м'язи ніг у дитини. Завдання передбачає здатність пересуватися на велосипеді, концентруючись на напрямку його руху, що може виявитися досить складним завданням для багатьох дітей.

6. Танці
У журналі "New York Times" була опублікована стаття під назвою «Танці допомагають аутичним дітям», в якій автори розповіли про важливість цікавої і веселою моторної активності для розвитку дитини. Батьки можуть використовувати танці під музику для того, щоб стимулювати 
формування навичок моторної імітації та інших повсякденних життєвих навичок. Ідеї ??для танцювальної діяльності охоплюють прибирання, чищення зубів, ігри з завмиранням і т.п.

7. Символічні гри
Символічні гри часто являють собою серйозну проблему для аутичних дітей. Багатьом з них буде легше працювати над своєю уявою, якщо подібні ігри будуть припускати рухову активність. Ось кілька ідей символічних ігор для розвитку моторних навичок:
•   «Літаємо як літачок»
•   «Стрибаємо як кролик»
•   «Одягаємося»

8. Кроки в коробку
Коли справа стосується підбору різних 
захоплюючих занять для дітей, фахівців і батьків часто виручає такий простий предмет, як звичайна картонна коробка. Для початку заохотьте дитиниу до того, щоб вона наступала в коробку, а потім знову вийшла за її межі. Поступово ускладнюйте цю задачу, придумуючи послідовность кроків або використовуючи більш глибокі коробки.

9. Тунель
Повзання по тунелю часто виявляється неймовірно захоплюючою діяльністю для дитини, яка одночасно тренує свої моторні навички та розвиває почуття незмінності і стійкості об'єктів. В цей вид діяльності також можна включити соціальні навички, використовуючи такі ігри як «хованки», пошук захованих речей і символічні гри.

Необов'язково купувати спеціальний тунель для того, щоб дитина могла насолодитися цим заняттям. Можна вибудувати в ряд великі картонні коробки або побудувати тунель зі стільців і ковдр. Ігри в тунелі можуть бути перетворені в безліч інших занять, починаючи від гри в поїзд і закінчуючи уявним табором.

10. Смуга перешкод
Смуга перешкод являє собою унікальний комплекс вправ для розвитку навичок великої моторики. Крос не обов'язково повинен бути складним для того, щоб бути ефективним. Насправді, батьки можуть почати з кросу, який буде складатися всього лише з однієї перешкоди, і поступово доповнювати його різними вправами. Найпростіші ідеї для смуги перешкод включають в себе:
•   «Крабову» ходу
•   Стрибки "жабкою"
•   Перекочування
•   Стрибки на скакалці
•   Ходьбу по лінії
•   Лазіння по предметам і т.п.
Смуга перешкод являє собою чудову можливість використання різноманітних вправ на велику моторику, крім того, її можна застосовувати для занять з аутичними дітьми по 
упорядкуванню послідовності дій. Така фізична активність є відмінним способом досягнення цілей навчання, що стосуються виконання інструкцій.

Рухова активність може бути джерелом тривоги для багатьох дітей з розладами аутистичного спектру. Надавайте дитині підтримку і вводите нові види вправ поступово. Починайте з найбільш нейтральних завдань, а потім переходите до більш складним, переконавшись в тому, що пропоновані вами види діяльності відповідають рівню розвитку дитини, а цілі щодо розвитку моторних навичок є реалістичними.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора