A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської Районної Ради Харківської Області

Переймаємо досвід: Ізраїльська система інклюзивної освіти. Участь директорів ІРЦ у семінарах ізраїльських фахівців.

Дата: 08.08.2018 12:25
Кількість переглядів: 26

   Враженнями від київського семінару ділилася директор Краснокутського ІРЦ Ірина Столова.

     За сприяння МОН України наприкінці жовтня ізраїльські фахівці провели  низку семінарів з інклюзивного навчання для українських освітян.

    Упродовж двох тижнів були  організовані дводенні лекції та практичні семінари, Містами навчання стали Київ, Львів, Одеса, Запоріжжя.

    На них були запрошені керівники інклюзивно-ресурсних центрів України, директори шкіл та вчителі.

      Під час візиту до Ізраїлю українська делегація відвідала міжнародні дитячі центри, школи для дітей з аутизмом та педагогічні коледжі, зустрілася з представниками Міносвіти Ізраїлю та відповідальними за інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами.

     Зокрема, Лариса Самсонова відзначила низку цікавих системних речей, що притаманні саме системі інклюзивної освіти Ізраїлю. Приміром, там діє механізм зворотної інклюзії – коли до спеціальних класів на деякі уроки приходять діти зі звичайних. Усе проходить у межах одного навчального закладу. Ізраїльські педагоги наголошують, що такий підхід до інклюзії допомагає запобігати булінгу ще на ранніх етапах.

      Школярі з різними порушеннями розвитку можуть навчатися в інклюзивному класі на доступних для них уроках. Якщо ж якийсь предмет є складним для дитини, то вона має індивідуальні заняття з асистентом вчителя.

     В Ізраїлі діють різноманітні центри для дітей від 0 до 21 року, вони організовані недержавними організаціями. У закладі, окрім персоналу, працюють також волонтери, і тільки  на 40%  такі центри фінансуються державою – це хороший приклад державно-приватного партнерства, налаштованого на спільне вирішення соціальних проблем суспільства.   В одному з них, в центрі Шалва,  є програма раннього втручання, інклюзивний садок, профорієнтаційний коледж, а також ресторан, де працюють люди з інвалідністю.

      Кожен учень раз на тиждень може залишитися у закладі на ночівлю, раз на місяць – на вихідні. Таким чином, це сприяє ще кращій соціалізації дітей, а їхні батьки мають змогу відпочити.

 

     «Ізраїльська система інклюзивної освіти має багато особливостей, які б корисно було запозичити Україні. Для мене це стало очевидним після поїздки до Ізраїлю за програмою MASHAV. Ми були надзвичайно вражені тим, як там проходить інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у суспільство, і раді, що наші партнери погодилися допомогти українським вчителям на шляху до інклюзії», – розповіла очільниця директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова.

      «Ми думатимемо над тим, які елементи інклюзивної освіти Ізраїлю було б доречно запровадити й в Україні. Зараз наша інклюзивна освіта динамічно розвивається і це відкриває додаткові можливості. Якщо у 2016-2017 році на інклюзії навчалося майже 4500 учнів, то у 2017-2018 їх вже було приблизно 7500, а разом зі спеціальними класами в звичайних школах це 12179 дітей. По всій Україні активно створюються інклюзивно-ресурсні центри. Наша ціль – не просто посадити дитину з особливими освітніми потребами в клас, а забезпечити їй якісну освіту та соціальну інтеграцію», - наголосила Лариса Самсонова.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора