A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Психомоторний розвиток дитини першого року життя.

Дата: 18.03.2021 11:07
Кількість переглядів: 103

        Народження дитини – один із найбільш хвилюючих моментів у житті будь-якої людини. Доглядати за дитиною, допомагати їй розвиватися, розуміти її – всьому цьому потрібно вчитись. Психомоторний та фізичний розвиток – дві важливі характеристики здоров’я дитини. Існують певні показники, розуміння яких дозволяє батькам вчасно реагувати на виникнення порушень у стані здоров’я дитини. І хоча кожна людина індивідуальна та має особисті темпи розвитку, міжнародні показники психомоторного розвитку – це обов’язкові знання для усіх свідомих батьків.

       Отже, для більшості малюків на першому році життя характерні такі уміння - показники розвитку:

Перший місяць:

  • Короткочасна фіксація погляду на блискучих і яскравих предметах
  • Реакція на звук (здригається при шумі)
  • Здатний тримати голівку в лежачому положенні
  • Посміхається близьким родичам, яких часто бачить

Другий місяць:

  • Повертає голівку в бік джерела звуку
  • Стежить за предметами
  • Здатний тримати голівку у вертикальному положенні
  • Реагує на мовлення

Третій місяць:

  • Реагує на мовлення посмішкою або першими «агу»
  • Тягнеться до іграшок
  • Тривало фокусує погляд на якомусь предметі
  • Добре тримає голову
  • Спирається на лікті і коліна в горизонтальному положенні
  • Пропадають так звані рефлекси «новонародженого»

Четвертий місяць:

  • Намагається перевертатися на спину або на бік
  • Тягнеться за іграшкою
  • Сміється
  • «Впізнає» рідних людей, активно реагуючи на їх появу та поведінку

П’ятий місяць:

  • Звуки вибудовуються в ланцюжок (лепече)
  • Йде більш чітке розпізнавання рідних людей і незнайомих (можливий страх перед новими людьми)
  • Тягнеться до іграшок, розглядає їх подовгу
  • Стоїть на пальчиках ніжок при підтримці в пахвовій западині

Шостий місяць:

  • Грається з іграшкою, перекладає її з однієї руки в іншу
  • Активно перевертається зі спини на животик
  • По різному реагує на рідних і чужих
  • «Проситься» на ручки

Сьомий місяць:

  • За підтримки в пахвовій западині, пританцьовує, стоїть на повну стопу
  • Здатний сам тримати спинку
  • Активно рухає ніжками, постійно тягнеться до них лежачи на спині
  • Приходить розуміння, що до предмета можна дотягнутися,  перевернувшись на живіт або на спину.
  • Вимагає уваги, з-за чого часто плаче, якщо такої не вистачає.

Восьмий місяць:

  • Здатний самостійно сісти або лягти
  • Може одночасно тримати в обох ручках по предмету, однак не довго
  • Більш чітко вимовляє найпростіші звукосполучення: «Ба», «Па», «Ма»
  • Сміється і реагує на звертання, можливо киває на знак згоди або протесту

Дев’ятий місяць:

  • Стоїть, якщо тримати за ручку
  • Самостійно грається з іграшками
  • Спеціально кидає і стежить за падінням
  • Здатний виконувати прості прохання «Віддай іграшку», «Дай ручку».
  • Вимова звукових складів стає подвоєною (па-па, ма-ма, ба-ба, та/або ін.)

Десятий місяць:

  • Грається з іншими дітьми
  • Повторює за дорослими прості дії. Наприклад, «розмовляє по телефону»
  • Каже перші слова
  • Здатний сам ходити, тримаючись за опору

Одинадцятий місяць:

  • Проявляється так званий «щипковий» захват: бере всі дрібні предмети, іграшки двома пальчиками
  • Здатний самостійно стояти
  • По-різному реагує на знайомих
  • Махає ручками в знак вітання і прощання

Рік:

  • Говорить від 5 і більше слів
  • Знає слова «можна», «не можна», «не чіпай» і розуміє їх значення
  • Виконує прості прохання. Наприклад, показати іграшку, щось сказати, поцілувати або обійняти
  • Здатний довго гратися з іграшками
  • Реагує на зміни у навколишньому середовищі: знає  де знаходиться; розуміє,  чи він був у даному місці чи ні.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора