A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської Районної Ради Харківської Області

Ігри, що розвивають навички вольової регуляції (управління) у гіперактивних дітей

Дата: 08.04.2020 09:31
Кількість переглядів: 136

 

                                                                                                                   Гиперактивный ребёнок.                                    

                                  Гра Мовчу - шепочу - кричу. 

Як ви напевно помітили, гіперактивним дітям важко регулювати свою мову - вони часто розмовляють на підвищених тонах. Ця гра розвиває здатність свідомо регулювати гучність своїх висловлювань, стимулюючи дитину говорити то тихо, то голосно, то зовсім мовчати. Вибирати одне з цих дій йому належить, орієнтуючись на той знак, який ви йому показуєте. Заздалегідь домовтеся про ці знаки. Наприклад, коли ви прикладаєте палець до губ, то дитина повинна говорити пошепки і пересуватися дуже повільно. Якщо ви поклали руки під голову, як під час сну, дитині слід замовкнути і завмерти на місці. А коли ви піднімете руки вгору, то можна голосно розмовляти, кричати і бігати.

Примітка. Цю гру краще закінчувати на етапі «мовчу» або «шепочу», щоб знизити ігрове порушення при переході до інших занять.

Гра Говори по сигналу. 

Зараз ви будете просто спілкуватися з дитиною, задаючи йому будь-які питання. Але відповідати вона вам повинна не відразу, а лише коли побачить умовний сигнал, наприклад складені на грудях руки або почісування потилиці. Якщо ж ви поставили своє запитання, але не зробили обумовлений рух, дитина повинна мовчати, ніби не до неї звертаються, навіть якщо відповідь крутиться в нього на язиці.

Примітка. Під час цієї гри-бесіди можна досягати додаткові цілі в залежності від характеру поставлених питань. Так, з цікавістю розпитуючи дитини про її бажання, схильності, інтереси, уподобання, ви підвищуєте самооцінку свого сина (дочки), допомагаєте дитині звернути увагу на своє «я». Ставлячи питання щодо змісту пройденої в школі теми (можна з опорою на підручник), ви паралельно з розвитком вольової регуляції закріпите певні знання.

Гра «Час тиші» і «годину можна». 

Ця гра дає можливість дитині в нагороду за докладені вольові зусилля скинути напругу, що нагромадилася таким способом, яким йому подобається, а дорослому - керувати його поведінкою і отримувати іноді такий бажаний при спілкуванні з гіперактивними дітьми «час тиші». Домовтеся з дитиною, що коли він займається якоюсь важливою справою (або вам необхідно спокійно попрацювати), то у вашому будинку буде «час тиші». У цей час дитина може читати, малювати, грати, слухати плеєр або робити ще що-небудь дуже тихо. Зате потім настане «час можна», коли йому буде дозволено робити все, що завгодно. Пообіцяйте не смикати дитину, якщо його поведінка не небезпечно для здоров'я або для оточуючих.

Примітка. Описані ігрові годинник можна чергувати протягом одного дня, а можна відкладати на інший день. Щоб сусіди не зійшли з розуму від «години», краще організовувати його в лісі або на дачі, де ви не будете відчувати провину за те, що заважаєте іншим людям.

Гра Замри. 

У цій грі дитині необхідно бути уважним і зуміти подолати руховий автоматизм, контролюючи свої дії.

Увімкніть якусь танцювальну музику. Поки вона звучить, дитина може стрибати, крутитися, танцювати. Але як тільки ви вимкніть звук, гравець повинен завмерти на місці в тій позі, в якій його застала тиша.

Примітка. В цю гру особливо весело грати на дитячому святі. Скористайтеся цим, щоб потренувати свою дитину і одночасно створити атмосферу розкутості, так як діти часто соромляться танцювати по-серйозному, а ви їм пропонуєте зробити це в грі, як би в жарт. Можна внести і змагальний мотив: ті, хто не встиг застигнути після закінчення музики, вибувають з гри або піддаються якимось жартівливим покарань (наприклад, сказати тост іменинникові або допомогти накрити на стіл).

Гра Царівна Несміяна. 

Усім знайомі скарги дітей на те, що хтось інший заважає їм зосередитися і смішить. У цій грі їм доведеться подолати саме цю прикру обставину.

Згадайте такий мультиплікаційний персонаж, як царівна Несміяна. Розвеселити її було практично нереально, вона ні на кого не звертала уваги і лила сльози день і ніч. Зараз дитина буде такою царівною. Плакати, звичайно, не варто, але сміятися їй суворо забороняється (інакше яка ж це Несміяна?). У тому мультику, як відомо, був стурбований батько, який обіцяв царівну в дружини і півцарства на додачу того, хто її розвеселить. Такими потенційними женихами, охочими до царської скарбниці, можуть виступати інші діти або дорослі спочатку в сім'ї. Вони оточують царівну (яку може грати, як хлопчик, так і дівчинка) і намагаються всіма силами змусити її посміхнутися. Той, хто в цьому ділі виявиться успішним настільки, що викличе у Несмеяны широку посмішку (будуть видні зуби), вважається виграв цей конкурс наречених. В наступному турі ця людина змінюється з царівною місцями.

Примітка. Краще встановлювати деякі обмеження серед «женихів» (вони не мають права доторкатися до царівни) і для Несмеяны (вона не повинна відвертатися або закривати очі або вуха).

                                                     

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора