A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської Районної Ради Харківської Області

Матеріали корекційно-розвиткової роботи для дітей з розладами аутичного спектру

Аутизм – захворювання, пов'язане з порушенням соціальної адаптації дитини, мовних функцій, психічного розвитку. Хвороба виникає через неможливість злагодженої роботи різних частин мозку. Рання діагностика аутизму та подальше лікування дозволяє поступово реалізувати власний потенціал, соціалізувати дитину. 

Проведення будь яких занять з лікувальної фізичної культури для дітей з аутизмом не можливе без попередньої психолого-корекційної роботи. Навчально-корекційний процес з дітьми з аутизмом є досить довготривалим та потребує постійного пошуку шляхів корекції захворювання та формування моделі соціальної поведінки дитини. Проте, дотримуючись певних рекомендацій можливе досягнення успіху.

Рекомендовано

Не рекомендовано

Використання «знайомого простору»

Часте використання нових предметів, зміна середовища, зовнішніх сенсорних подразників

Чітко формулювати певне правило, окреслюючи сферу дії цього правила

Перевтомлювати як фізично так і емоційно

Розвиток навичок самообслуговування, формування соціальної моделі поведінки

Очікування самостійного «природнього» розвитку

Формування системи заохочення

Попередження негативного досвіду у дитини відкинення, негативних соціальних взаємодій

Розвиток потреби в комунікативній взаємодії з оточуючими

Кривдити та маніпулювати дітьми, демонстрація негативного, зверхнього ставлення

Будь-яке навчання розбивати на певні етапи для полегшення засвоєння та розуміння наступності дій

 Пропонувати навчальний матеріал, виконання запланованого завдання вцілому

Корекційна робота на випередження соціальних проблем, пов’язаних з неадекватними формами соціальної взаємодії

 

Навіть за відсутності очевидних психомоторних порушень аутичній дитині необхідне певне фізичне навантаження для підтримки психофізичного тонусу, нормального розвитку м’язової і опорно-рухової системи та зняття психоемоційної напруги.

Психолого-педагогічна корекція психомоторної затримки за аутизму можлива, аж до відповідності абсолютній нормі.

В нормі дитина проходить стадії психомоторного розвитку (рухової активності на рівні елементарних відчуттів, рухової активності на рівні сприймання, локомоторної, рухової активності на рівні дій, рухової активності на рівні діяльності) в певні вікові періоди. Однак у дітей з діагнозом аутизм спостерігається невідповідність психічних та моторних здібностей нормативам фізичного віку дитини.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора