A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Кабінет вчителя-реабілітолога

   «Гімнастика, фізичні вправи, ходьба

повинні міцно ввійти в повсякденний побут кожного,

хто хоче зберегти працездатність,

здоров’я, повноцінне і радісне життя».

 

      Гіппократ

                                                                                                                                  

  Діяльність вчителя-реабілітолога в закладі носить комплексний характер і забезпечується діагностичними, психолого-педагогічними, соціально-побутовими, корекційними заходами.

   Одними з основних умов і факторів, які сприяють ефективному розвитку дитини з моторними порушеннями є систематичне та довготривале запровадження занять з фізичної реабілітації  та лікувальної фізичної культури.

 Фізична реабілітація передбачає застосування з лікувальною і профілактичною метою фізичних вправ і природних факторів у комплексному процесі формування, відновлення здоров'я, фізичного стану та працездатності  дітей з особливими потребами.

  Вчитель-реабілітолог впродовж навчального року здійснює комплексну допомогу дітям з ООП, впливаючи на моторну сферу та фізичний розвиток дітей, у яких порушені функції опорно-рухового апарату чи присутні інші розлади у руховій діяльності. Сприяє максимально можливому розвитку (фізичному, моторному, психічному тощо) дитини з особливими освітніми потребами, підтримує та відновлює втрачені або послаблені рухові функції та працездатність організму впродовж занять.  Ще одним напрямком є сприяння формуванню правильних рухових стереотипів на всіх етапах розвитку дитини з особливими потребами. Під час індивідуальних занять з дітьми  працює над формуванням навичок самообслуговування, основних рухових функцій дітей відповідно до онтогенетичного розвитку, сприяють  створенню відповідних умов для розвитку дитини в домашньому середовищі, стимулює  розвиток  реакцій випростовування та рівноваги. Спрямовує зусилля на пригнічення впливу патологічних процесів та нормалізацію м'язового тонусу дітей з особливими потребами.

  Комплексна оцінка фізичного розвитку дитини проводиться з метою виявлення рухових дисфункцій та визначення рухового потенціалу дітей, визначення функціональних порушень та обмежень, оцінюють великі моторні функції, оцінюється ступінь порушення функцій та життєдіяльності, рівень мотивації до відновлення. Ретельно, з усвідомленням відповідальності визначає реабілітаційний діагноз кожної дитини з порушенням опорно-рухового апарату, прогноз і засоби  корекційного впливу.

 Провівши обстеження, вчитель–реабілітолог визначає основні завдання реабілітаційного втручання: зміцнення загального здоров'я дитини, розвиток її основних рухових функцій та навичок самообслуговування, формування альтернативного переміщення, навчання використовувати допоміжні засоби переміщення, профілактика вторинних ускладнень основного захворювання, формування мотивації до здорового способу життя, самостійні заняття спортом чи фізичними вправами.

 Вчителем-реабілітологом до кожної дитини підбираються індивідуальні корекційні заняття, комплекси в залежності від тяжкості, форми захворювання, когнітивного розвитку. Шляхи реалізації корекційного втручання залежать від індивідуальних можливостей та потреб дитини. Основна форма проведення занять – індивідуальна, рідше – малогрупова. Заняття передбачають роботу вчителя-реабілітолога в безпосередньому контакті з дитиною та практичним  навчанням батьків.

 Заняття проводяться в кабінеті ЛФК. Вправи підбираються педагогом індивідуально для кожної дитини залежно від  її компетенцій та потреб, що дозволяє домогтися покращення  функціонування опорно-рухового апарату, її психоемоційного стану.

 

 

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора