A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КУ "Краснокутський Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області

Читаємо - розглядаємо

Художня ілюстрація – помічник у формуванні зв'язного мовлення

 

Використання ілюстративного матеріалу має величезне значення у розвитку мовлення дитини. Демонстрація яскравих ілюстрацій простого і зрозумілого змісту спонукає до розмови навіть мовчазних, сором'язливих дітей.

Ілюстрації – це малюнки, надруковані в книзі поряд з текстом і безпосередньо пов'язані зі змістом та ідеями твору.

Художня ілюстрація покликана допомогти читачеві (як маленькому, так і дорослому) правильно зрозуміти задум письменника, характери окремих персонажів, літературні образи. Засобами графічного мистецтва художник розставляє смислові акценти у творі, показує основну лінію розвитку описаних подій.

Ілюстратор дитячої книги, до того ж, своїми малюнками конкретизує, уточнює текст, часто за власним розсудом доповнює його вигаданими деталями. Він, можна сказати, «оживляє» твір, допомагає маленьким читачам зрозуміти його зміст, чіткіше уявити і глибше відчути те, що хотів сказати автор.

До того ж ілюстрація, сприяючи формуванню у дошкільнят вміння розповідати, може також допомогти батькам навчити дитину правильно вживати ту чи іншу граматичну форму. Описуючи зображене художником, дитина вибудовує речення, підбирає потрібні слова і словосполучення, збагачуючи таким чином своє мовлення. Після перегляду ілюстрацій діти краще, повніше сприймають сам твір (розповідь, казку, вірш). А переказ тексту стає зв'язним, виклад – більш образним, часто з елементами творчості.

Нижче запропоновані варіанти логопедичних ігор та вправ, які будуть корисні батькам в роботі з дітьми з використанням художніх ілюстрацій і мовленнєвого матеріалу.

Логопедична вправа «Склади розрізну ілюстрацію»

Для вправи потрібно заздалегідь підготувати художню ілюстрацію: придбану або самостійно роздруковану на принтері. Розрізати її на кілька частин залежно від рівня підготовки дитини і запропонувати з окремих частин скласти цілісну ілюстрацію. Далі, використовуючи отриману ілюстрацію, розповісти, що на ній намальовано, скласти невелику розповідь.

Логопедична гра «Магазин ілюстрацій»

Дитина-покупець говорить назву книги, яку хоче купити. Продавець дає їй потрібну книгу, а дитина за допомогою ілюстрацій переказує зміст книги.

Логопедична гра «Відгадай»

Дорослий звертається до дитини: «Я загадав такі слова: дід, баба, курка, яйце, миша. Яка це казка?» Дитина повинна назвати казку, знайти потрібну ілюстрацію і переказати казку.

Логопедична гра «Збери ілюстрацію»

Кілька розрізних ілюстрацій змішують і пропонують дитині зібрати на вибір одну. Після того, як дитина виконає завдання, скласти невелику розповідь, використовуючи отриману картинку.

Також можна запропонувати дітям створювати саморобні книжки-картинки, малювати власні ілюстрації до улюблених казок і розповідей. Все це сприятиме збагаченню мовлення, розвитку творчого мислення, пам'яті, уваги, формуванню культури мовлення та естетичного смаку.

 

Джерело;

https://www.logoclub.com.ua/zv-yazne-movlennya/58-khudozhnya-ilyustratsiya-pomichnik-u-formuvanni-zv-yaznogo-movlennya-u-ditini

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора